Un vehicul Duster SL Extreme, de culoare Gri Urban, a marcat miercuri, 20 aprilie, atingerea pragului de 10.000.000 de automobile produse sub brandul Dacia.

Vehiculul aniversar a ieşit de pe linia de montaj general a Uzinei Vehicule Mioveni şi se va alătura colecţiei de modele istorice Dacia.

Primul autoturism purtând marca Dacia a fost fabricat la Uzina de la Mioveni în data de 20 august 1968. Rezultat al cooperării cu compania Renault, iniţiată încă din 1966, producţia de autoturisme Dacia a debutat cu fabricarea sub licenţă a modelului Renault 8, sub numele de Dacia 1100.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În 1969 a intrat în producţie Dacia 1300, după licenţa Renault 12. Modelul a rămas în fabricaţie timp de 35 de ani, dând naştere unei întregi familii de vehicule (break, sport, utilitare) care au marcat peisajul auto al României în ultimele decenii ale secolului XX. O nouă generaţie de modele, proiectată şi dezvoltată integral în România, a fost lansată în 1995, sub numele Dacia Nova.

Preluarea uzinei de la Mioveni de către Grupul Renault în anul 1999 a deschis un nou capitol în istoria Dacia, care a devenit, odată cu lansarea modelului Logan, în anul 2004, un constructor cu vocaţie internaţională.

Începând din 2005, fabricarea modelului Dacia Logan a debutat în prima uzină din afara României – uzina SOMACA din Casablanca (Maroc). Expansiunea comercială a mărcii Dacia şi diversificarea gamei de modele au impus extinderea capacităţilor de producţie ducând la inaugurarea, în 2012, a unei noi uzine în oraşul port Tanger, din Maroc. O altă linie de fabricaţie, destinată exclusiv nevoilor pieţei algeriene a fost deschisă în 2016 în oraşul Oran.

În fine, din 2020, uzina din oraşul chinez Shyian asigură producţia modelului Spring – primul vehicul electric al mărcii Dacia.

De-a lungul celor 54 de ani care au trecut de la fabricarea primului autoturism Dacia, pe liniile de asamblare ale celor cinci uzine s-au succedat şase familii de modele. Produs în uzinele de la Mioveni, Tanger şi Casablanca, Sandero (inclusiv Sandero Stepway) este modelul Dacia cu cel mai mare succes internaţional – din 2017 fiind cel mai vândut autoturism către persoanele fizice din Europa.

La rândul său, modelul Duster – fabricat în exclusivitate la uzina de la Mioveni – este cel mai vândut SUV din Europa către aceeaşi categorie de clienţi.

Dacia este prezentă în 44 de ţări, de pe patru continente. Marea majoritate a vânzărilor se realizează în Europa, principalele pieţe fiind Franţa, Germania şi Italia.