Analiză XTB România: Campionatul Mondial FIFA 2022 – emoţii nu doar pe stadioane, ci şi pentru investitori.

Se crede că nivelul de cost estimat al construirii şi pregătirii pentru a găzdui Campionatul Mondial din Qatar este de aproximativ 220 de miliarde de dolari. Acesta este cel mai mare cost din istorie.

Cum pot beneficia investitorii de pe urma celui mai mare eveniment sportiv din lume, Campionatul Mondial FIFA Qatar 2022, care a început duminică şi va dura până pe 18 decembrie se poate afla dintr-o analiză realizată de casa de brokeraj pe burse internaţionale XTB România.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Se crede că nivelul de cost estimat al construirii şi pregătirii pentru a găzdui Cupa Mondială din Qatar este de aproximativ 220 de miliarde de dolari. Acesta este cel mai mare cost din istorie.

Destinaţia majorităţii cheltuielilor este construcţia de stadioane cu specificaţii care să îndeplinească cerinţele internaţionale. Drept urmare, stadioanele sunt susceptibile să aducă beneficii pe termen lung ţării, fie că sunt întreţinute ca facilităţi sportive sau nu.

Se estimează că 1,2 milioane de fani vor vizita Qatar în timpul Campionatului Mondial. Acest lucru va oferi un boom de miliarde de dolari pentru transportatorul de top, Qatar Airways, şi pentru hotelurile şi restaurantele ţării.

Şi în aceste industrii se pot regăsi principalele companii ce ar putea fi cei mai mari beneficiari ai Campionatului Mondial.

Companiile care nu au văzut încă o rentabilitate a investiţiei lor în evenimentul sportiv sunt cei mai probabili candidaţi pentru investiţii astăzi, deoarece acestea sunt în mod tradiţional acţiunile care au câştigat datorită Campionatului Mondial.

Campionatul Mondial din 2018 a fost urmărit de aproape 3,6 miliarde de telespectatori. Acest număr este aşteptat să fie depăşit în 2022.

În raport cu o audienţă de 3,6 miliarde sau mai mult, cheltuielile publicitare pentru evenimentul de 400 de milioane de dolari generează un cost per client potenţial de doar 11 cenţi per persoană.