Criza prelungită a microcipurilor a înjumătăţit producţia de maşini la uzinele Dacia şi Ford

Sursă foto: Mediafax

Producţia de automobile a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie la puţin peste 29.000 de maşini Dacia şi Ford, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Producţia Dacia a scăzut cu 40% în septembrie la aproape 22.000 de maşini, în timp ce la Ford declinul a fost mai puternic, de 67%, la aproape 7.200 de unităţi. Septembrie este cea de-a patra lu­nă din acest an în care s-au înre­gistrat scăderi de producţie faţă de perioada similară din 2020.

La nivelul primelor nouă luni ale acestui an s-au produs 315.000 de maşini, în creştere cu 3% faţă de perioada similară din 2020. Creşterea mai mare o are Dacia, de 7% la aproape 194.500 de unităţi, în timp ce uzina Ford a punctat o scădere din cauza încetinirii puternice din septembrie.

Dacă în 2020 producţia a fost puternic afectată de pandemia de COVID-19, în 2021 industria este afectată de lipsa componentelor electronice – din cauza aceasta mulţi constructori aleg acum să livreze maşini fără anumite componente precum sisteme de navigaţie, faruri inteligente, sisteme multimedia pen­tru scaunele din spate.

Mai mult, pe fondul creşterii cererii dar a scăderii producţiei timpul de aşteptare pentru un automobil nou a crescut la aproape un an în cazul anumitor branduri. De asemenea şi preţurile au crescut atât în cazul maşinilor noi cât şi în cazul second-hand.