• ARMO estimează recorduri de vânzări pentru Black Friday 2025.
  • Magazinele online se pregătesc cu oferte competitive și logistice.
  • Consumatorii trebuie să verifice site-urile înainte de comenzi.
  • ARMO recomandă atenție la reducerile raportate la ultimele 30 de zile.
  • Clienții trebuie să-și pregătească lista de cumpărături din timp.
  • Plata online cu card sigur protejează datele consumatorilor.
  • ARMO sfătuiește verificarea politicii de retur și garanție.
  • Interesul consumatorilor pentru Black Friday rămâne ridicat.

Asociația Română a Magazinelor Online, ARMO, lansează 5 recomandări pentru consumatori în contextul Black Friday 2025. După un 2024 record, comerțul electronic românesc se așteaptă la o creștere semnificativă a valorii și numărului de comenzi. ARMO recomandă verificarea site-urilor, monitorizarea reducerilor reale, planificarea achizițiilor, utilizarea unor metode de plată sigure și atenție la politica de retur și garanție. Evenimentul se consolidează ca un reper anual al maturității comerțului online din România și reflectă profesionalismul magazinelor și încrederea consumatorilor în mediul digital.

Cum estimează ARMO impactul Black Friday 2025 asupra volumului total de comenzi?

„În general, în toți anii, Black Friday a avut un impact important asupra vânzărilor magazinelor. Gândiți-vă că într-o singură zi sunt magazine care au același număr de comenzi și vând ca într-o lună întreagă. Așadar, este un eveniment semnificativ de shopping. Este cel mai mare eveniment de shopping al anului și el este asociat în principal comerțului electronic și este perioada în care românii știu că vor găsi anul acesta, spun comercianții, cele mai bune prețuri din an.”

La ce să fie atent consumatorul de Black Friday?

„Da, în general vedem că de la an la an și consumatorii sunt mai serioși și oferta magazinelor este mai serioasă. În primul rând, consumatorii trebuie să știe că avem o legislație care prevede că reducerea trebuie să se aplice la cel mai mic preț din ultimele 30 de zile. Apoi trebuie să aibă grijă de unde cumpără, de unde cumpără, să verifice comerciantul, de exemplu. Și mie mi s-a întâmplat zilele trecute să văd o ofertă foarte bună de la un comerciant de care nu am auzit. Am intrat pe site, am văzut datele unei companii, am verificat compania. Acea companie nu mai era activă din 2021. Prin urmare, intuiția a fost corectă că dacă oferta este prea bună, probabil nu este adevărată. Eu nu recomand nimănui să cumpere de pe un site asumat de o companie care nu mai este activă de patru ani de zile, pentru că cu siguranță acolo vorbim despre o tentativă de fraudă. Așadar, să verificăm de unde achiziționăm, să verificăm ce metode de plată ne pune la dispoziție comerciantul, pentru că dacă ne pune, de exemplu, la dispoziție doar plata în numerar, din nou acolo este ceva în neregulă. Numerarul este de obicei folosit pentru evaziune fiscală. Plata cu cardul implică să treci prin niște verificări, să fii verificat de bancă și așa mai departe. Așadar, o plată cu cardul cu cardul este o plată mai sigură. Dar din nou, atenție și la mesajele false venite din partea chipurile a curierilor care ne cer datele cardului, de exemplu. Niciodată nu ne va cere un curier datele cardului. Așadar, să fim atenți la site, la cum sunt puse informațiile pe site, cine este compania care vinde, ce metode de plată folosește și dar cel mai simplu ar fi să ne uităm la ofertele magazinelor online de la care am achiziționat și în trecut, de unde știm că nu am avut probleme și să încercăm mai, mai puțin să experimentăm, mai ales în această perioadă extrem de tensionată.”

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE