Creşterea preţurilor are un impact vizibil şi pe piaţa de fashion, consumatorii optând tot mai des pentru haine de tip vintage, second hand, inclusiv în ceea ce priveşte brandurile de lux, precum Versace, Moncler, Gucci, Balenciaga, Prada, arată o analiză realizată de platforma OLX, potrivit ZF.
Advertisment
Cel mai scump articol vestimentar de lux listat în prezent are un preţ de 10.000 de euro, un costum de gală masculin, iar 6.000 de euro este preţul listat pentru o capă din blană, leopard natural, pentru femei.
Pentru mulţi clienţi, achiziţionarea de articole vestimentare de tip second-hand este o metodă de economisire, în contextul creşterii inflaţiei.
Titlurile zilei
„Oricât de mult ne place tuturor să mergem la cumpărături, trebuie să luăm în considerare cantitatea de resurse pe care fast-fashionul le consumă în fiecare zi. Din datele pe care le avem, utilizatorii OLX caută în platformă şi piese de designer, piese de colecţie care trec testul timpului. În special reprezentanţii Generaţiei Z înţeleg importanţa modei sustenabile”, declară Andreea Stoican-Popescu, PR & Campaign Manager OLX.
OLX are aproximativ 600.000 de listări de haine, din care 145.000 de anunţuri zilnice în categoria „haine de damă” şi 90.000 în categoria „haine pentru bărbaţi”.