• Sectorul bancar e sănătos, cu potențial de creștere datorită bancarizării scăzute, scrie ZF.
  • ING se concentrează pe tehnologie și servicii umane pentru extinderea portofoliului.
  • Există provocări economice, dar optimism datorat tinerilor antreprenori și inovațiilor tehnologice.

Sectorul bancar din România este sănătos, rezilient și pregătit pentru provocările viitoare, cu o creștere moderată față de 2024, mai ales în ceea ce privește depozitele, conform ZF.

Mihaela Bîtu observă o așteptare prudentă în rândul companiilor, dar speră la o revigorare pe măsură ce situația politică se stabilizează, iar la persoane fizice există un volum mare de refinanțări, atât între bănci, cât și în cadrul aceleiași bănci.

Ce spune Mihaela Bîtu, CEO, ING Bank România?

„Aparenta stagnare în activele totale ale ING vine din diferenţa dintre a fi o sucursală şi o companie de sine stătătoare. Noi ne uităm la evoluţia de portofoliului de credite şi de resurse atrase. Suntem la circa 11% cotă de piaţă pe customer balances. Vrem să creştem în continuare, sustenabil. Mai mulţi clienţi, mai multe credite, depozite. Numărul de clienţi poate creşte în continuare. România are un grad de bancarizare încă redus. Încă e mult spaţiu. Avem un grad de 65%, iar Polonia e peste 90%. Aşa că putem avea un plus de clienţi, chiar dacă populaţia nu creşte.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Vrem o creştere a creditării, avem un loan to deposits ratio mic, la nivelul sectorului bancar. Din păcate, o treime din numărul total de companii au capitaluri negative şi nu le putem considera bancabile, viabile. LA ING vrem o creştere bazată pe tehnologie şi inovaţie, dar şi pe servicii de calitate oferite de factorul uman. Credem în importanţa oamenilor în relaţia bancă-client. Tehnologia ne poate ajuta să creem o experienţă mai bună clienţilor, să poată accesa foarte uşor produsele online. Şi să meargă la bancă doar pentru operaţiuni complexe, care au nevoie de asistenţa umană. Baza de costuri este şi ea sub presiune şi tehnologia poate ajuta şi aici. Cu AI suntem abia la începutul acestui val uriaş care va veni peste noi. E fascinant ce va putea face ea”, spune ea.