• România are un potențial mare de creștere economică pe termen lung și este susținut de investiții majore în infrastructură și energie, scrie ZF.
  • Extinderea rețelei de autostrăzi, modernizarea aeroporturilor și aderarea la Schengen stimulează competitivitatea și atrag investiții străine.
  • Proiectul Neptun Deep și reindustrializarea poziționează România ca lider energetic în UE, iar aderarea la OCDE confirmă evoluția economică pozitivă.

În limbajul investițiilor, a fi „long” înseamnă să deții un activ pe termen lung și să mizezi pe creșterea lui în timp, conform ZF.

Aplicat unei țări, această strategie reflectă potențialul României de creștere economică pe termen lung, în ciuda perioadei politice dificile și a crizei bugetare recente.

Ce spune Corneliu Manole, investitor, BVB?

„România a traversat recent o perioadă dificilă din punct de vedere politic, marcată de un ciclu electoral intens şi de o criză bugetară dublată de un deficit de încredere, evoluţii care au afectat negativ percepţia generală asupra ţării, inclusiv în rândul investitorilor. Narativul de succes şi creştere de altădată a fost rapid înlocuit de o retorică tot mai pesimistă.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Personal, nu împărtăşesc această viziune – din contră, cred că următorul deceniu are potenţialul de a fi cel mai bun de până acum pentru economie şi pentru piaţa de capital.

Dincolo de evoluţia PIB, avuţia naţională reprezintă un indicator esenţial al potenţialului de creştere economică pe termen lung. Aceasta cuprinde ansamblul activelor economice acumulate de-a lungul timpului, de la capitalul fizic şi financiar până la cel uman. Pariul meu este că în următorii zece ani vom asista la cea mai amplă perioadă de formare de capital din istoria României, cu un impact direct asupra afacerilor companiilor, inclusiv a celor listate la bursă.

Doar în ceea ce priveşte marea infrastructură (capitalul fizic), menţinerea ritmului actual de investiţii ar putea conduce la atingerea unui stoc de 3.000 km de autostrăzi şi drumuri expres, mai mult decât o dublare a reţelei existente. Pe lângă aceste proiecte rutiere, se derulează sau sunt planificate investiţii semnificative în modernizarea şi extinderea aeroporturilor, infrastructurii portuare şi facilităţilor logistice. În total, vorbim de zeci de miliarde de euro, provenind atât din fonduri publice, cât şi private.

Iar în sectorul energetic, operaţionalizarea proiectului Neptun Deep în 2027 va poziţiona România ca lider incontestabil în producţia de gaze naturale la nivelul Uniunii Europene. Această investiţie strategică oferă o oportunitate unică de reindustrializare prin utilizarea inteligentă a resurselor de gaz în produse cu valoare adăugată. Semnalul a fost dat deja de Romgaz, care este în discuţii pentru preluarea combinatului de îngrăşământ Azomureş”, spune el.