Compania Amazon ar putea fi trasă la răspundere pentru publicitatea la pantofii “falşi” cu talpă roşie, care ar putea încălca marca înregistrată a designerului Christian Louboutin în UE, scrie BBC.

Pantofi cu tocuri similari sunt promovaţi pe Amazon de către vânzători terţi fără acordul lui Louboutin.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE) a declarat că Amazon poate fi trasă la răspundere pentru orice încălcare a mărcii comerciale.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Louboutin a declarat că modelul de vânzare al platformei “induce în eroare publicul”. Amazon spune că va studia decizia.

Decizia preliminară a instanţei cu sediul în Luxemburg deschide calea pentru ca Amazon să fie posibil responsabil pentru reclamele produselor contrafăcute vândute pe site-ul său.

Există o dispută de lungă durată între Amazon şi producătorul de pantofi Louboutin, ale cărui încălţări se vând de obicei cu cel puţin 600 de lire sterline.

Louboutin a intentat două procese împotriva companiei, în instanţe din Belgia şi Luxemburg, în 2019 – susţinând că Amazon a afişat în mod regulat reclame pentru pantofi cu talpă roşie fără consimţământul său.

Cele două instanţe au solicitat îndrumarea Curţii de Justiţie a Uniunii Europene (CJUE).

În hotărârea de joi, CJUE a declarat că Amazon ar putea fi considerată responsabilă pentru presupusele încălcări ale proprietăţii intelectuale constatate în reclamele la pantofii contrafăcuţi.

Utilizatorii platformei ar putea avea impresia că Amazon, şi nu vânzătorul terţ, este cel care comercializează produsul, a declarat biroul de presă al CJUE pentru BBC.

Curtea de Justiţie a Uniunii Europene a precizat că acum este de competenţa a două instanţe naţionale, din Belgia şi Luxemburg, să decidă.

Platforma oferă, de asemenea, “servicii suplimentare acestor vânzători terţi”, în special “depozitarea şi expedierea produselor”, a precizat CJUE.

Louboutin susţine că Amazon a utilizat în mod ilegal marca comercială “talpa roşie” pentru produse identice cu ale sale şi “insistă, în special, asupra faptului că anunţurile în litigiu fac parte integrantă din comunicarea comercială a Amazon”.

Thierry Van Innis, avocatul Louboutin, a declarat că CJUE a urmărit argumentele designerului “în fiecare detaliu”.

Van Innis a declarat că Louboutin nu caută în prezent compensaţii financiare: “Nu vorbim de bani în această etapă. Vrem ca încălcările să înceteze”, a spus el.

Cazul se înscrie în cadrul unei dezbateri mai ample privind încălcarea mărcilor comerciale pe pieţele online şi dificultatea utilizatorilor de a identifica adevăratul vânzător.