Online-ul a ajuns în pandemie să contribuie cu 9% la totalul pieţei de retail din România, în urcare de la 7%, la o valoare estimată de Ziarul Financiar la 3,5 miliarde de euro.

Totuşi, aceasta rămâne cea mai mică pondere din regiune, în Cehia ea fiind aproape dublă, iar în restul pieţelor la peste 10%, potrivit companiei de cercetare de piaţă Euromonitor.

Contribuţia online-ului se referă la totalul pieţei de retail, deci şi la cumpărăturile de alimente, dar şi la cele de electrocasnice, cărţi, materiale de construcţii, modă sau cosmetice.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Toată piaţa de retail din România este estimată de ZF la circa 40 mld. euro, ceea ce înseamnă că vânzările online au sărit de 3,5 mld. euro.

Studiul Euromonitor Global Consumer Trends 2021 afară că pandemia de COVID-19 a avut un impact profund asupra comportamentului de consum, forţând businessurile să îşi reajusteze strategiile.

Înainte de pandemie în Europa de Est consumatorii mergeau des la magazin şi ieşeau des în restaurante. Perioadele de restricţii au schimbat lucrurile, astfel că vizitele la magazin s-au rărit, motiv pentru care online-ul a devenit un canal tot mai important de vânzare.