• Leon este primul tren construit integral în România.
  • Leon este primul tren automotor realizat de la zero din 1945 încoace.
  • Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști.
  • Trenul Leon este un automotor diesel cu trei vagoane.
  • Trenul Leon integrează tehnologii moderne și dotări europene.
  • Trenul Leon oferă 145 locuri, inclusiv 11 VIP.
  • România are 62% din rețeaua feroviară neelectrificată.
  • Leon parcurge peste 30.000 kilometri în teste oficiale.
  • Doar 4.000 km de cale ferată sunt electrificați în România.
  • Trenul Leon este certificat de CE pentru piața europeană.
  • Grampet Group activează în 8 țări europene strategic importante.

Grampet Group lansează oficial trenul Leon, primul tren construit integral în România după 80 de ani.

Proiectat și fabricat de Electropu­tere VFU Pașcani, trenul diesel are o viteză maximă de 120 km/h și o capacitate totală de 145 de locuri.

Este certificat CE, ceea ce îl califică pentru circulație în toată Europa.

Titlurile zilei

Tesla și Nvidia dezamăgesc pe bursă în 2025
Trump impune o taxă de 10% țărilor aliniate BRIC
Musk lansează partidul politic „America Party”
ÎNCEPE MUSKARADA 2.0?
CUM SE MIȘCĂ SPHERA?
Bitdefender are venituri de 434,5 mil.$/2024

Trenul Leon este rezultatul muncii a peste 180 de specialiști și al unor investiții de peste 10 milioane de euro.

Deși România mai produce vagoane și locomotive, Leon este primul tren automotor complet realizat în țară de la zero din 1945 încoace.

Contextul accentuează nevoia sa: 62% din rețeaua feroviară națională nu este electrificată, iar trenurile diesel rămân esențiale în lipsa unei infrastructuri moderne. Merg la CLAUDIU HÎRBU, Director General Adjunct, Electroputere VFU Pașcani

Ce spune Claudiu Hîrbu, director general adjunct, Electroputere VFU Pașcani?

„Trenul Leon este un punct de plecare și un semnal de revitalizare a industriei feroviare românești. Este practic dovada vie că țara noastră nu mai trebuie să se mulțumescă cu trenuri importante, ci poate să construiască de la zero, cu resurse proprii, trenuri moderne și competitive la nivel european.

Ne dorim, ca atât operator privat, cât și CFR călători, să vadă în acest propus o soluție viabilă pentru modernizarea flotei. Așa cum ați subliniat și dumneavoastră, există un paradox major. În România, peste 62% din rețeaua feroviară nu este electrificată, iar finanțările europene vizează aproape exclusiv trenuri electrice.

Suntem deschiși să dezvoltăm versiuni mai verzi ale trenului Leon. Însă, pentru a accelera producția este nevoie de o flexibilizare a regulilor impuse prin Green Deal. Astfel, riscăm ca potențialul intern să rămână blocat în timp ce operatorii dependeți de subvenții și fondurile europene nu pot investi în soluții adaptate realităților din țara noastră.

Ca și impact, am proiectat automotorul Leon pentru a răspunde nevoilor reale ale pasagerilor moderni. Mai mult spațiu, mai mult confort, acces facil cu bagaje sau biciclete și condiții demne de un transport european. În plus, trenul Leon beneficiază de rampe pentru îmbarcarea rapidă a persoanelor cu mobilitate redusă, climatizare performantă și izolație fonică. Aceste aspecte contează enorm pentru călătoare.

Introducerea unui tren precum Leon pe rutele feroviare intens circulate din România ar putea fi un pas important pentru a convinge oamenii să aleagă calea ferată în locul mașinii. Este vorba nu doar despre capacitate și despre experiența oferită. Climatizare, confort la standele europene, accesibilitate, lucruri care fac diferența.

În România circulă foarte puține trenuri noi, ce afectează direct atractivitatea transportului feroviar. Pasagerii români merită mai mult decât minimul funcțional cu care s-au obisnuit în ultimele decenii. Dacă vrem să aducem oamenii înapoi în trenuri și să facem transportul feroviar atractiv, trebuie să investim în experiența de la bord. Iar confortul este un element esențial în această ecuație.

Prin urmare, am ales să dotăm zona de clasa I a automotorului Leon cu fotolii care respectă normele actuale de siguranță și ergonomie. Fabricate din materiale ignifuge, ușor de curățat și adaptate a unui regim de utilizare intensivă. Nu doar pentru confortul superior oferit, ci și pentru a transmite un mesaj clar. Transportul feroviar din România merită să evolueze. Vrem să oferim pasagerilor o experiență la standarde europene comparabilă cu aceea ce găsim în trenurile moderne din vestul Europei”, spune el.