• Comisia Europeană aprobă planul structural bugetar pe termen mediu și ne obligăm ca în 7 ani să reducem deficitul bugetar de la 7.9% la 2.5%
  • Predictibilitatea scăzută ne creează costuri mari de finanțare a deficitului bugetar, avem două licitații eșuate de obligațiuni guvernamentale pe 10 ani.
  • Dobânda este în creștere, cresc ratele lă banci și scad investițiile.

“Guvernul trebuie să se restructureze, să facă reformele pe care le-a promis dar care nu se întâmplă, ca exemplu avem suprataxa pe cifra de afaceri pentru companii ce rezultă în oprirea investițiilor deoarece banii ce pot fi investiți sunt trimiși către guvern.” spune Sorin Anagnoste pentru Aleph Business

Ce câștigi de la inteligența artificială generativă?

Dacă ne uităm la companiile care ne afectează într-un mod pozitiv astăzi, precum, să zicem, Shein, Temu, inteligența artificială generativă și așa mai departe, vedem că toate acestea au un model nou de business în spate, da? 

Dacă ne gândim la concurența tradițională Shein, de exemplu, care este un concurent din piața ultra fast fashion, atunci observăm câteva diferențe față de modelul tradițional.

Titlurile zilei

ROMÂNIA INTRĂ-N SCHENGEN TERESTRU
DOMINANȚA BITCOIN SCADE, DAR PIAȚA CRIPTO CREȘTE
INVESTIȚIA E BANUL ÎNVĂȚĂTURII
ÎN CE POȚI INVESTI ÎN 2025?
ALEGERILE SCHIMBĂ OBICEIURILE DE CONSUM
ROMÂNUL SE INTERESEAZĂ DE INVESTIȚII

Modelul tradițional, care de fapt înseamnă companii precum Zara, din grupul Inditex, sau H&M, da, din Suedia, vin cu o strategie în care comandă un produs, să zicem, într-un loc de 100.000 de produse și apoi îl distribuie în magazine și acesta ajunge într-un final să fie vândut normal sau la reducere. 

Compania Shein și-a integrat sistemul ERP către toți cei 400.000 de furnizori și știe în timp real ce stocuri au fiecare, astfel încât atunci când apare, monitorizează comportamentul de căutare pe platforma lor și pe baza comportamentului de căutare, nu de cumpărare, introduce comenzi pentru acele tipuri de produse în loturi de 50-100 de bucăți, față de 100.000 la centimele tradițional.

Și atunci când ai așa de mici loturi, tu de fapt îți creezi un newsfeed ca la Facebook, infinit, în care vezi sute și mii de oferte zilnic. Practic ei au atât de multe oferte cât un fashion retailer tradițional scoate într-o lună, ei scot într-o zi. Și bineînțeles, ăsta este doar un exemplu.

Atunci când vorbim de inteligența artificial-generativă, putem să menționăm că în tehnologie toată lumea lucrează pe o platformă care se schimbă odată la 10-15 ani. A fost PC-ul, apoi a venit internetul prin anii 1994-1995, apoi în 2007 a fost smartphone, odată cu apariția iPhone-ului. Și astăzi, undeva la 15 ani mai târziu, vorbim de inteligența artificial-generativă pentru că pentru prima dată partea economică este același lucru, duce, converge către capabilitățile pe care să poată le ajungă.” adaugă Sorin Anagnoste.

Deznodământul? Se creează un news feed infinit de sute și mii de oferte zilnic, mai mult decât face un fashion retailer într-o lună.

Impactul inteligenței artificiale generative este de peste 4.000 de miliarde în economia globală.