- Acțiunile Tesla cresc cu 5,7% în ultima ședință.
- Acțiunile Tesla ajung la 326 $ pe unitate, -19% în 2025.
- 5 iunie: Acțiunile Tesla scad cu 14,2%, la 284,7 $/unitate.
- 5 iunie: Tesla pierde 152 mld. $ în capitalizare.
- Tintă de preț a Wells Fargo pentru acțiunile Tesla este de 120 $.
- Mai: Tesla Model Y e cel mai bine vândut SUV în China.
- Mai: Tesla vinde 24.770 de unități Model Y în China.
- Bloomberg: Elon Musk lansează serviciul de robotaxi în 22 iunie.
Conflictul dintre Elon Musk și Donald Trump generează riscuri majore pentru Tesla, inclusiv financiare, de reglementare și de reputație, spune BOGDAN MAIOREANU, analist de piață la eToro România.
Advertisment
Disputa, pornită de criticile lui Musk la adresa unui proiect de lege susținut de Trump, amenință subvențiile federale, în special creditul fiscal de 7.500 de dolari pentru vehicule electrice, vital pentru profitabilitatea Tesla.
Eliminarea acestuia ar putea costa compania 1,2 miliarde de dolari anual, iar pierderea creditelor de reglementare încă 2 miliarde de dolari.
Titlurile zilei
Planurile Tesla pentru robotaxiuri autonome ar putea întâmpina întârzieri din cauza unui control mai strict al autorizațiilor federale.
Deși tensiunile s-au mai calmat, acțiunile Tesla scad cu 19% de la începutul anului, iar concurența din China și marjele reduse complică situația.
Merg la BOGDAN MAIOREANU, analist de piață la eToro România
Ce spune Bogdan Maioreanu, analist de piață, eToro România?
„Asta va trebui să vedem când iese legea de la aprobare, pentru că pe parcurs e posibil să sufere modificări. Dar așa cum ați spus și voi, cel puțin estimările pe care le-a făcut JP Morgan nu arată foarte bine. Și dacă ne uităm, de exemplu, la cifrele pe primul trimestru al anului 2025, o să vedem că din punct de vedere operațional, Tesla a avut un profit de 400 de milioane de dolari. Dar dacă ne ducem la venituri, o să vedem că a avut venituri din credite de reglementare de 600 de milioane de dolari. Deci orice afectare a acestor venituri s-ar putea să strice balanța, ca să spun așa, contul de profit și pierderi al companiei. Suntem într-un moment complicat pe piața de automobile din Statele Unite și acea subvenție de 7500 de dolari pentru automobilele electrice este bine primită de cumpărători.
Dispariția ei va însemna două lucruri. Unul că fie cumpărătorii vor trebui să plătească mai mult, fie Tesla va trebui să absoarbă oarecum acest cost. Iar marjele Tesla în scădere vor suferi și mai mult. Deci astea sunt elementele care pot impacta doar pe acest segment acțiunea Tesla. Tesla este o acțiune la care investitorii se uită cu mare atenție și se uită cu mare atenție și la toate declarațiile lui Elon Musk. De exemplu, pe platforma eToro, Tesla este a doua cea mai deținută acțiune de către investitorii globali, dar și de către investitorii români. Și atunci, orice știre care vine din această zona Tesla, fie că este legată de finanțele companiei, fie că este legată de planurile lui Musk, strânește interes în interiorul comunității de investitori și, evident, vedem acest interes și în fluctuațiile acțiunii pe bursă.
Dacă ne uităm în acest moment, Tesla are un pricing ratio de 193, care este mult peste pricing ratio din industrie, care este undeva la 18. Deci dacă te uiți așa, acțiunea pare mult supraevaluată. Cei de la Alfa Spread au calculat și valoarea intrinsecă a acțiunii și aceasta ar fi undeva la 62,18 dolari. Deci, iarăși, de aici apar niște concluzii. Sigur, asta nu înseamnă că prețul acțiunii se va duce undeva în 62 de dolari. Întotdeauna există alte elemente care pot aduce prețul acțiunii mult peste valoarea intrinsecă a companiei. Dar este important să ne uităm și de unde vin banii Tesla.
Și deocamdată, trei sferturi vin din zona de automobile. Wells Fargo, de exemplu, a estimat o scădere a livrărilor pentru luna mai undeva la 23% de la an la an. Deci toate aceste lucruri sunt lucruri negative. Pe de altă parte, aprobarea pentru Robotaxi, pentru că Robotaxi a fost unul din elementele pe care Elon Musk îl prezintă ca fiind viitorul companiei Tesla. Aprobarea Robotaxiului a fost un element care a stârnit entuziasm printre investitori. Și dacă vă uitați în comentariile la tweet-ul lui Elon Musk, o să vedeți că sunt foarte mulți care sunt gata să se ducă să testeze efectiv acel Robotaxi în Austin. Acum, Robotaxiul a cărui testare va începe nu este acela care a fost prezentat, acela fără volan.
Din ce am văzut, este un model Y care va funcționa într-o zonă geo-fenced acolo și se estimează că vor fi undeva, poate la 20 de automobile. Asta nu va avea un impact semnificativ asupra veniturilor Tesla, dar este un pilot important ca să vedem cum va funcționa acest sistem de Robotaxi în toată economia Tesla. Deci, acestea sunt lucrurile interesante în acest moment pentru investitori și de aici o să vedem cum se va dezvolta această parte de automotivă Tesla dacă testul din Austin va fi unul de succes”, spune el.