- Bestjobs a anunţat marţi lansarea primului instrument de coaching în carieră pe bază de Inteligenţă Artificială.
- Platforma de recrutare anunţă, în premieră pentru România, lansarea primului Coach în carieră pe bază de AI.
- Peste 60% dintre participanţii la un sondaj recent Bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI.
Bestjobs a anunţat marţi lansarea primului instrument de coaching în carieră pe bază de Inteligenţă Artificială, care ajută candidaţii să devină mai competitivi pe piaţa muncii.
Advertisment
Platforma de recrutare anunţă, în premieră pentru România, lansarea primului Coach în carieră pe bază de AI care funcţionează ca un adevărat consilier personal de carieră, ajutând candidaţii să se orienteze mai bine profesional, să-şi completeze CV-urile sau să-şi rafineze căutările pe bestjobs. De asemenea, utilizatorii pot primi sfaturi utile de la Coach-ul digital, astfel încât să fie mai bine pregătiţi pentru un potenţial interviu.
„Amplificăm folosirea AI prin integrarea şi antrenarea unui career coach 100% digital, care foloseşte Inteligenţa Artificială pentru a oferi candidaţilor sfaturi valoroase şi personalizate despre cum să-şi îmbunătăţească prezenţa pe platformă sau cum să devină mai atractivi pentru angajatori, pornind de la scrierea CV-ului şi până la participarea la interviu”, spune Andrei Frunză, CEO bestjobs.
Titlurile zilei
Ce arată sondajul Bestjobs
Peste 60% dintre participanţii la un sondaj recent Bestjobs consideră că activitatea lor nu poate fi înlocuită de AI, în timp ce 22% apreciază posibilitatea de a eficientiza astfel anumite sarcini la job şi doar 18% rămân sceptici.
Dintre participanţii la sondaj care au spus că au folosit Chat GPT, 27% au declarat că cel mai adesea au apelat la acesta pentru job, alţi 27% pentru a genera texte şi articole, 35% pentru informaţii de cultură generală, 7% pentru template-uri şi răspunsuri la mail-uri, iar 5% pentru scrierea de cod. O bună parte dintre aceştia au folosit Chat GPT ca suport pentru angajare, 32% implicând Chat GPT în căutarea de joburi, 12% în obţinerea de sfaturi pentru interviu, 25% pentru a scrie mail-ul sau scrisoarea de intenţie atunci când aplică la un job nou.
Din rândul recrutorilor, mai mult de două treimi recunosc că au folosit platformele de AI în procesul de recrutare şi tot atâţia spun că au început să urmărească la candidaţi abilitatea de a folosi astfel de instrumente. Cel mai adesea recrutorii aleg să folosească AI pentru scrierea anunţurilor de angajare, pentru selecţia cât mai eficientă a candidaţilor potriviţi pe baza CV-urilor primite şi pentru crearea conţinutului care să promoveze strategia de Employer Branding a companiei.
Sondajul a fost realizat în perioada mai-iunie, cu participarea a 1.867 de utilizatori de internet.