2022 a fost anul în care vehiculele electrice au prins avânt pe piaţa automobilelor. Chiar dacă nu toţi se pot lăuda că sunt posesorii unui automobil „verde”, încet dar sigur autoturismele electrice devin principala opţiune pentru toată lumea, scrie Ziarul Financiar.

Industria auto electrică a fost puternic impulsionată de iniţiativele politice ale guvernelor, dar şi de investiţiile de miliarde de dolari realizate de marii jucători din sector, scrie Tech Crunch.

Legea privind reducerea inflaţiei, pe care administraţia Biden a adoptat-o în august, a avut deja un efect uriaş asupra industriei EV, deoarece producătorii de automobile lucrează pentru a-şi transfera lanţurile de aprovizionare şi fabricile în străinătate. Dar, având în vedere că anumite aspecte ale normelor IRA privind creditele fiscale pentru vehiculele electrice vor fi amânate până în martie 2023, este de aşteptat o accelerarea a vânzărilor de vehicule electrice care va prind contur în primul trimestru al anului 2023.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Conform proiectului de lege, vehiculele electrice s-ar putea califica pentru un credit fiscal de 7.500 de dolari dacă îndeplinesc cerinţele de a fi construite în America de Nord cu materiale fabricate în SUA sau în ţări care au încheiat acorduri de liber schimb cu Statele Unite. Aceste reguli ar fi trebuit să intre în vigoare la 1 ianuarie 2023.

Vânzările de vehicule electrice în 2022 au fost dominate de titluri arhicunoscute precum modelele S, Y şi 3 de la Tesla, Bolt de la Chevrolet şi Mustang Mach-E de la Ford. Aproape fiecare producător auto a dezvăluit o serie de vehicule electrice impresionante care vor fi lansate în 2023, de la Alfa Romeo Tonale la Indi One. Cele mai multe dintre ele au fost însă orientate către consumatorii de lux. În următorul an, vom vedea şi mai multe modele noi care vor apărea la preţuri mult mai accesibile.

În plus, este de aşteptat ca numărul mare de vehicule electrice noi de pe piaţă să crească pe măsură ce noi fabrici vor fi puse în funcţiune. McKinsey prezice că producătorii auto tradiţionali şi startup-urile EV vor produce până la 400 de modele noi până în 2023.

Toate modelele noi care vor ieşi pe piaţă vor da bătaie de cap reputatului producător Tesla, prezice Shahar Bin-Nun, CEO al Tactile Mobility, o companie de tehnologie a senzorilor AV. Bin-Nun spune că se aşteaptă ca Tesla să domine în continuare piaţa EV din SUA în 2023, însă Ford, Hyundai şi Kia vor reprezenta o concurenţă acerbă pe măsură ce îşi vor mări gamele şi capacităţile de producţie.