Adidas a avertizat asupra impactului asupra profiturilor sale după ce a pus capăt parteneriatului Yeezy cu rapperul şi creatorul de modă Kanye West, scrie BBC.

Noul şef a declarat că firma ar putea pierde sute de milioane de dolari în acest an dacă nu-şi poate vinde stocul de adidaşi Yeezy.

Gigantul de îmbrăcăminte sportivă a tăiat legăturile cu West, cunoscut sub numele de Ye, după ce acesta a postat comentarii antisemite pe reţelele de socializare.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Anunţul marchează al patrulea avertisment de profit al companiei, din iulie.

“Cifrele vorbesc de la sine. În prezent, nu avem performanţele pe care ar trebui să le avem”, a declarat directorul general al companiei, Bjørn Gulden, într-un comunicat.

Adidas a precizat că încă decide dacă va renunţa la stocurile rămase de Yeezy, ceea ce i-ar putea reduce profiturile cu 500 de milioane de euro.

În plus, compania se aşteaptă ca o reorganizare a afacerii să coste încă 200 de milioane de euro.

Acest lucru ar putea însemna că în acest an ar putea înregistra o pierdere operaţională de 700 de milioane de euro, a avertizat Gulden.

Adidas va reveni pe profit în 2024, a adăugat el.

În acelaşi timp, compania a dezvăluit că profitul său operaţional pentru anul trecut a scăzut la 669 milioane de euro, cu două treimi mai puţin decât în 2021.

Acţiunile Adidas, tranzacţionate în SUA, au scăzut cu aproape 9% după anunţ.

În octombrie, compania a anunţat că pune capăt parteneriatului extrem de profitabil cu West, după ce acesta a stârnit un val de proteste din cauza comentariilor sale antisemite.

În timp ce decizia de a pune capăt parteneriatului cu Yeezy a avut un impact negativ major asupra Adidas, aceasta s-a confruntat şi cu alte provocări în ultimul an.

Gulden s-a alăturat Adidas la începutul acestui an de la rivalul Puma, după ce predecesorul său a fost înlăturat în urma unei serii de avertismente privind profitul.

În martie, compania a anunţat că îşi va închide magazinele din Rusia şi îşi va suspenda magazinul online din această ţară, alăturându-se astfel unui şir de mărci globale care s-au retras din această ţară în urma invaziei din Ucraina.

Afacerile firmei din China au fost afectate, de asemenea, de măsurile stricte ale Beijingului, care au dus la blocarea marilor oraşe din întreaga ţară.