Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene anunţă că, începând de luni, 20 februarie, se pot face plăţi pentru facturile la utilităţi prin intermediul cardurilor de energie acordate de Guvern persoanelor vulnerabile.

Cardurile, oferite din fonduri europene nerambursabile ce erau în risc de pierdere în perioada de programare 2014-2020, sunt emise şi distribuite de Compania Naţională Poşta Română.

Beneficiarii de sprijin pot folosi ajutorul pentru plata facturilor la energie direct la poştaş, la orice oficiu poştal din mediul urban sau la oficiul poştal în raza căruia îşi are domiciliul beneficiarul, în mediul rural sau online, prin intermediul aplicaţiei Poştei.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

În primele 3 ore în care s-au putut efectua plăţi s-au înregistrat 9.000 plăţi în valoare de 3 milioane lei.

„Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene a livrat banii în conturile Poştei Române, iar începând de astăzi toţi cei care au cardul pot efectua plăţi, prin cele trei metode deja cunoscute: direct la poştaş, la oficiu sau prin intermediul aplicaţiei de pe site-ul Poştei. Reamintesc faptul că pentru prima tranşă acest sprijin poate fi utilizat până la vară, aşa că nu este nevoie să se grăbească nimeni, oamenii au tot timpul să îşi achite datoriile prin intermediul ajutorului oferit de Guvern din bani europeni. Cei care sunt într-o situaţie incertă şi se verifică zilele acestea dacă sunt într-adevăr eligibili, să stea fără grijă pentru că nu există riscul să nu primească ajutorul dacă li se cuvine conform legii. Listele se actualizează, se vor tipări şi pentru ei carduri, vor avea, de asemenea, timp până la vară să epuizeze prima tranşă”, a transmis ministrul Marcel Boloş.

Documentele obligatorii necesare pentru efectuarea de plăţi prin mandat poştal sunt următoarele:

– cardul de energie valabil la data la care se efectuează plata prin servicii de mandat poştal, în original;

– actul de identitate al beneficiarului de sprijin, în original;

– documentul/documentele justificativ/justificative prin care face dovada datoriei curente şi/sau restante faţă de furnizorul de energie şi/sau, după caz, faţă de asociaţia de proprietari/locatari.

În situaţia documentelor justificative, certificatul de validare a datoriei trebuie prezentat în original, iar facturile la energie pot fi aduse în original sau pot fi prezentate, pe telefon, în format electronic.

În cazul reprezentantului legal/împuternicitului convenţional se va prezenta şi împuternicirea în original, actul de identitate al celui împuternicit în original, actul de identitate al beneficiarului de sprijin în original, certificatul de naştere al minorului (în cazul în care beneficiarul este minor).

În total, Poşta a distribuit cardurile în 1,7 milioane de gospodării, acolo unde nu a fost nevoie de niciun fel de clarificare privind eligibilitatea. Alte 700.000 de carduri urmează să ajungă la cei îndreptăţiţi în baza OUG 166/2022 în perioada următoare.