• X dă în judecată Global Alliance for Responsible Media (GARM) pe motiv că au boicotat platforma și au provocat pierderi de venituri.
  • De când Musk a cumpărat X în 2022, platforma pierde circa 40% din veniturile din publicitate, în mare parte din cauza îngrijorărilor legate de moderarea conținutului.
  • Acțiunea în justiție apare într-un context în care republicanii investighează GARM pentru presupusa prejudecată anti-conservatoare, scrie Business Insider.

La începutul lunii august, X inaintează o acțiune în justiție la o instanță federală din Texas împotriva GARM și a mai multor corporații mari. Acuzația? Companiile ar fi făcut acțiuni coordonate pentru a boicota platforma. Acest boicot, conform celor de la X, a dus la pierderi de miliarde de dolari în venituri din publicitate.

De ce sunt acuzați advertiserii?

Acțiunea în justiție susține că, după achiziția lui Musk a Twitter în 2022, GARM, un grup de mari advertiseri, descurajează activ brandurile să facă publicitate pe X. Procesul afirmă că acțiunea colectivă nu doar că încalcă legile antitrust din SUA, dar constituie și o conspirație care afectează atât platforma, cât și utilizatorii săi. „Oamenii sunt afectați atunci când piața ideilor este limitată”, spune Linda Yaccarino, CEO-ul X.

De la preluarea lui Musk, veniturile din publicitate ale X scad cu circa 40%. Motivele pot fi puse pe seama îngrijorărilor agenților de publicitate legate de politicile de moderare a conținutului ale platformei, care au devenit mai pronunțate după reducerile de personal în echipele de moderare.

Citește și