• Norofert raportează o cifră de afaceri de 19 mil. lei în S1/2025.
  • Ferma Zimnicea pentru Norofert consolidează profitabilitatea grupului.
  • Norofert are profit net și operațional în creștere cu 68% și 65%.

Norofert iese la raport. În primul semestru din 2025 are o cifră de afaceri de 19 milioane lei, în ușoară scădere. Profitul operațional crește cu 65% și ajunge la 6,1 milioane lei, iar cel net urcă cu 68%, până la 3,2 milioane lei.

Performanța a fost susținută de eficientizarea activității și producția proprie. Ferma Zimnicea a avut rezultate excelente și consolidează profitabilitatea grupului.

Ce spune Vlad Popescu, președinte Consiliul de Administrație, Norofert?

„Da, să începem cu începutul. A fost probabil cel mai dificil semestru din istoria noastră și din istoria agribusiness-ului românesc, aș putea spune, pentru că vine după acest nou G4 din toamna lui 2020. Fermierii sunt foarte slab capitalizați, există foarte puțini bani în piață.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Din fericire, ce ne-a salvat – și ce a salvat domeniul – a fost vremea bună și precipitațiile, care au dus la culturi de toamnă satisfăcătoare, chiar bune în unele zone. Am avut culturi foarte bune de toamnă la ferma Zimnicea, dar veniturile nu se văd în S1, deoarece am recoltat după 30 iunie și am valorificat producția tot după această dată.

Vedem și o schimbare fundamentală în felul în care funcționează agribusiness-ul: migrarea către culturile de toamnă. Aproximativ 70% dintre fermieri aleg aceste culturi în detrimentul celor de primăvară, pentru un motiv simplu: nu mai plouă. Lipsa ploilor de primăvară face ca porumbul și floarea-soarelui să fie tot mai puțin profitabile și chiar să genereze pierderi pentru cei fără irigații.

Astfel, ne concentrăm pe două campanii importante: campania de toamnă, unde avem 70% din vânzări, conform noilor tendințe din piață, și campania de primăvară, unde venim cu completări pentru culturile de toamnă și vindem fermierilor care cultivă porumb, floarea-soarelui, soia și alte culturi. Acestea se plantează tot mai puțin, tocmai din cauza condițiilor meteo nefavorabile.

În primul semestru am avut datorii în creștere, pentru că ne-am finanțat vânzările prin operațiuni de tip factoring cu băncile, ca să asigurăm cashflow-ul companiei, într-un context în care lichiditatea este deficitară în agricultură. Vedem și active imobilizate în creștere, datorită finalizării investițiilor în irigații la ferma Zimnicea. Mulțumită acestor irigații, am reușit să avem culturi bune și acum ne apropiem de recolta de porumb, care va fi bună, pentru că a fost irigată complet.

Norofert are acum un focus puternic pe internaționalizare. Rezultatele publicate arată o creștere la filiala din Statele Unite, care se autosusține încă din primul an – avem vânzări în creștere, acoperim cheltuielile și facem și profit. În Brazilia, începând cu luna octombrie, inaugurăm fabrica deja construită, care devine operațională la jumătatea lunii, odată cu începutul sezonului agricol acolo. Vânzările vor începe în a doua jumătate a acestui an.

Internaționalizarea este o soluție pentru a ne crește cifrele și pentru a da de lucru laboratorului din Filipeștii de Pădure, care trimite bacterii concentrate ce sunt folosite în produsele comercializate atât în SUA, cât și în Brazilia. Ne concentrăm pe fermă și pe eficientizarea activității din România, pentru că domeniul nostru s-a schimbat destul de mult.

Vrem să continuăm cu un sezon bun de toamnă, să ne concentrăm pe eficiență și pe alegerea unor clienți buni și solvabili, care devin tot mai puțini în piață, din păcate, din cauza anilor foarte dificili prin care trece agricultura”, spune el.