• BYD vinde 4,3 milioane de mașini electrice şi hibride în 2024, mult peste ţinta de 3,6 milioane stabilită anterior.
  • Cel mai mare producător auto din China, BYD, vinde un număr record de mașini electrice şi hibride la nivel global.
  • BYD vinde 1,76 milioane de vehicule pur electrice anul trecut, dar nu suficient pentru a detrona Tesla ca cel mai mare producător de EV-uri din lume.

BYD, cel mai mare producător auto din China, vinde un număr record de mașini electrice şi hibride la nivel global anul trecut, chiar dacă pe piaţa internă competiţia a fost acerbă, scrie FT.

Principalul rival al Tesla vinde 4,3 milioane de mașini electrice şi hibride în 2024, mult peste ţinta de 3,6 milioane stabilită anterior. Compania vinde 1,76 milioane de mașini pur electrice anul trecut, dar nu suficient pentru a detrona Tesla ca cel mai mare producător de EV-uri din lume, care anunță că a livrat 1,79 milioane de maşini anul trecut.

Ce venituri raportează BYD?

Veniturile BYD pentru T3 ating 28,2 miliarde de dolari, peste vânzările de 25,2 miliarde de dolari raportate de Tesla săptămâna trecută. Producătorul auto, susținut de Warren Buffett, vinde un record de 1,1 milioane de mașini în perioada de trei luni, stimulat de o nouă rundă de subvenții guvernamentale chineză pentru vehicule electrice.

Titlurile zilei

DONALD TRUMP LANSEAZĂ MEMECOIN-UL $TRUMP
CE URMEAZĂ PENTRU TIKTOK?
A.I. SIMPLIFICĂ LISTAREA COMPANIILOR
URMEAZĂ O COLABORARE GATES-TRUMP?
UNICREDIT ȘI FERRARI SE ALIAZĂ
ROXANA CHIRIȚOIU MERGE LA DAVOS

Se estimează că în 2025, China va vinde mai multe vehicule electrice (inclusiv maşini pur electrice şi hibride plug-in) decât vehicule cu motoare pe combustie internă, datorită subvenţiilor guvernamentale de sute de miliarde de dolari acordate în ultimul deceniu.

Ce raportări au alți producători chinezi de EV-uri?

Alţi producători chinezi, precum Li Auto, primul start-up de EV-uri profitabil din China; Leapmotor (susţinut de Stellantis) şi Xiaomi depășesc ţintele lor de vânzări și înregistrează 500.000, 290.000 şi respectiv 135.000 de vehicule vândute în 2024.

Producătorii auto sunt ajutaţi şi de un program de schimb lansat în aprilie anul trecut, care le-a permis consumatorilor să primească 2.740 de dolari pentru înlocuirea unei maşini vechi pe benzină cu una electrică.

„Piaţa chineză de vehicule electrice este uriaşă, deci chiar şi un segment de nişă poate avea o creştere fabuloasă”, spune Li Yanwei, membru al China Automobile Dealers Association expert committee.