Plecarea Ford de la Craiova lasă în urmă multe semne de întrebare. Călin Popescu-Tăriceanu, omul care i-a adus pe americanii de la Ford la Craiova, spune că a fost foarte surprins de vânzarea fabricii către concernul turc Otosan. El adaugă că atunci când Ford a decis să plece din Belgia a fost o mare dezbatere şi guvernul a luat poziţie.

Fabrica Ford a fost preluată în martie 2022, pe neaşteptate, de către concernul turc Otosan, care este un joint venture între americanii de la Ford şi o puternică familie din Turcia, familia Koç.

Am discutat subiectul cu Bogdan Alecu, senior editor la Ziarul Financiar.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

“Legat de Belgia, de fosta fabrică din Gent a celor de la Ford – sunt două cazuri complet diferite, acea fabrică s-a închis. La Craiova, de fapt, se schimbă strategia. Americanii nu pleacă de tot, ei sunt oricum 50-50 în parteneriatul cu familia Koç, Ford-Otosan. De aceea se numește și Ford-Otosan, nu putem spune că pleacă Ford când noul proprietar se numește tot Ford. Într-adevăr și Otosan, dar nu pleacă de tot.

De ce a luat Ford această decizie? Toate utilitarele Ford din Europa sunt făcute de Ford-Otosan în Turcia, la fabrica de la Kocaeli. De anul viitor la Craiova, Ford va produce Transit și Tourneo Courier, versiunea de clasă mică a utilitarelor lor, iar Puma electric va veni cu platforma lui Transit Courier electric, deci motorul și bateria vor fi comune pentru cele trei modele.

Nu este o tragedie, oricum producția va crește, având în vedere că de la două modele vom ajunge la trei, vom intra pe segmentul utilitarelor, care este unul foarte puternic acum în Europa și cu potențial mare de creștere.”, a declarat Bogdan Alecu, senior editor la Ziarul Financiar.