- TeraPlast achiziționează activele pentru producţia de ţevi din PVC şi PE de la Wavin Ungaria, în valoare de 7,04 milioane de euro, scrie ZF.
- Tranzacţia sprijină strategia TeraPlast de a deveni lider pe piaţa din Ungaria şi în Europa Centrală şi de Vest, și accelerează lansarea producţiei prin achiziţia unei fabrici existente, în loc de investiţii greenfield.
- Grupul are o capitalizare de 1 miliard de lei, iar acţiunile sale scad cu 17% de la începutul anului.
TeraPlast Bistriţa (TRP) anunță achiziţia activelor pentru producţia de ţevi din PVC şi PE de la Wavin Ungaria, prin subsidiara Polytech Kft, scrie ZF.
Advertisment
Tranzacţia, în valoare de 7,04 milioane de euro, include 12.000 mp de clădiri şi 40.000 mp de teren industrial în Zsámbék, Ungaria, precum şi echipamente cu o capacitate anuală de producţie de 12.000 de tone de ţevi.
Ce spune Dorel Goia, Preşedintele Consiliului de Administraţie TeraPlast?
„Strategia noastră a fost întotdeauna să fim lideri pe fiecare piaţă în care ne desfăşurăm activitatea. Încă de la început, planul nostru a inclus dezvoltarea unei fabrici pentru ţevi din PVC în Ungaria. În timp ce abordarea noastră iniţială a vizat o investiţie greenfield, tranzacţia cu Wavin ne permite să grăbim pornirea producţiei. Activele din Zsámbék ne ajută să devenim lider de piaţă în Ungaria şi să deservim eficient pieţele externe, cum ar fi Slovacia, Cehia, Austria, Polonia, Elveţia, Germania şi ţările din Balcanii de vest”, spune el.
Titlurile zilei
Care este obiectivul companiei?
„Obiectivul nostru este să creştem vânzările în Europa de vest, iar achiziţia acestei fabrici ne va permite să eliminăm dezavantajul calităţii proaste a infrastructurii rutiere, reducând costurile de transport şi timpii de livrare. Avem calitate de vest şi preţuri de est, de aceea suntem siguri că vom reuşi”, adaugă Dorel Goia.
Cum se va finaliza tranzacția?
Tranzacţia se va finaliza în două etape, iar producţia în fabrica din Ungaria poate începe în al doilea trimestru al anului 2025.
TeraPlast îşi propune să îşi diversifice oferta în Ungaria, iar această achiziţie contribuie la extinderea prezenţei grupului în Europa, cu scopul de a creşte vânzările internaţionale, care reprezintă deja 25% din cifra de afaceri.