• Studiul Aon arată că, într-un context economic tot mai volatil și interconectat, companiile privesc reputația organizațională ca pe un activ strategic, dar foarte expus riscurilor.
  • Studiul Aon include aproape 3.000 de lideri de business din 61 de țări, inclusiv din România.
  • Aon: Deteriorarea reputației sau a brandului ocupă locul 8 în topul riscurilor globale, în timp ce atacurile cibernetice și breșele de date stau pe primul loc.
  • Aon: Întreruperile operaționale și încetinirea economică ocupă locurile doi și trei, iar în Top 10 intră și schimbările legislative, creșterea competiției, variațiile prețurilor la materii prime.
  • Eugen Anicescu, CEO Aon România, spune că multe companii nu urmăresc sistematic expunerea la principalele riscuri și nu folosesc analize dedicate pentru programele de asigurare.

Studiul Aon 2025 arată că reputația devine activ strategic într-un mediu volatil

Studiul Global Risk Management Survey 2025 al Aon implică aproape 3.000 de lideri de business din 61 de țări, inclusiv din România, și arată că într-un context economic tot mai volatil și interconectat, companiile tratează reputația organizațională ca pe un activ strategic, dar foarte expus riscurilor. Reputația nu mai apare ca element periferic, ci intră în centrul discuțiilor despre strategie, risc și reziliență la nivel de companie.

Reputația ocupă locul 8 în topul global al riscurilor, după atacuri cibernetice și încetinire economică

Studiul Aon arată că deteriorarea reputației sau a brandului se menține în topul riscurilor globale și ocupă locul 8 la nivel internațional. Pe primele trei locuri stau atacurile cibernetice și breșele de date, întreruperile operaționale și încetinirea economică. În Top 10 mai intră schimbările legislative și de reglementare, creșterea competiției și variațiile prețurilor la materiile prime. Studiul mai pune pe listă disfuncționalitățile lanțurilor de aprovizionare, volatilitatea geopolitică – prezentă pentru prima dată în acest clasament – și lipsa de lichidități.

Studiul Aon arată că aceste riscuri se leagă între ele și formează o realitate interdependentă și foarte dinamică. Structura Top 10 arată că șocurile operaționale, financiare, geopolitice și tehnologice se influențează reciproc. În acest cadru, reputația nu mai stă la margine ca element de imagine. Reputația intră în structura de reziliență a companiei și devine parte din modul în care managementul protejează businessul pe termen lung.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE