- Starbucks scade prețurile băuturilor reci în China din cauza competiției crescute, scrie FT.
- Rivalii locali vând cafea similară la prețuri mult mai mici.
- Compania continuă extinderea, dar recunoaște riscurile pieței competitive.
Starbucks reduce prețurile unor băuturi răcoritoare și pe bază de ceai în China, într-o încercare de a face față competiției de pe a doua sa piață ca mărime, conform FT.
Advertisment
Compania americană anunță pe rețelele sociale că ieftinește, în medie cu 0,69 dolari, produse precum latte-urile cu ceai și frappuccino-urile, unele ajung la circa 3,20 dolari
Piața chineză este o provocare pentru Starbuck
Această decizie vine pe fondul presiunilor economice din China, unde companiile din sectorul de consum sunt nevoite să scadă prețurile din cauza cererii slabe și a unei competiții intense. Inflația negativă continuă și în luna mai, cu o scădere anuală de 0,1% a prețurilor de consum.
Titlurile zilei
China reprezintă cea mai mare piață pentru Starbucks în afara SUA, cu 7.685 de locații până în prezent. În ciuda extinderii continue și a deschiderii unei unități proprii de prăjire a cafelei în Kunshan, compania se confruntă cu presiunea unor rivali locali mai ieftini.
Concurența locală pune presiune pe Starbucks
De exemplu, Manner Coffee vinde un Americano de 355ml cu 2,07 dolari, iar Luckin Coffee oferă un Americano de 473ml cu doar 1,93 dolari, comparativ cu prețul de 3,72 dolari pentru un Americano similar la Starbucks în Shanghai.
În raportul anual din 2024, Starbucks menționează riscul unui mediu de retail extrem de competitiv și al intrării de noi concurenți în piața cafelei de specialitate din China. Compania nu oferă alte comentarii în afară de postarea de pe rețelele sociale.
Piața ceaiului, asemenea celei de cafea, rămâne puternic concurențială. De exemplu, lanțul de bubble tea Mixue atrage 444 de milioane de dolari la listarea sa din Hong Kong și începe să vândă și cafea la prețuri foarte mici, de la 0,95 dolari pe ceașcă.