Spedition UMB, cel mai mare constructor din România intenționează să rezilieze contractele de infrastructură cu CNAIR, din cauza prețurilor foarte mari la materiale și utilități. Proprietarul companiei, Dorinel Umbrărescu, a depus la CNAIR o solicitare de încetare amiabilă a contractelor doar pentru că doreşte să se înscrie în termenul legal oferit de OUG 64/2022, care permite ca, în cazul în care ambele părţi sunt de acord, constructorul să nu suporte consecinţele unei rezilieri obişnuite, spune CNAIR pe site-ul oficial.

Spedition UMB este pe primul loc în topul constructorilor locali după cifra de afaceri înregistrată în 2021 – 1,32 miliarde de lei. Compania a încheiat anul trecut două contracte de achiziţii publice, ambele cu CNAIR ca beneficiar: unul pentru drumul expres Craiova-Piteşti, tronsonul 4, cu o valoare de 617 mil. lei şi unul pentru varianta de ocolire a oraşului Galaţi, de 705 milioane de lei. Constructorul vrea să se asigure că firma sa va beneficia de prevederile noilor modificări legislative privind formulele de ajustare a preţurilor, spune CNAIR.

Dorinel Umbrărescu nu a putut fi contactat pentru a da lămuri. Am discutat subiectul cu Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

“Trebuie să vă spun că, în sectorul de construcții, ultimii ani au venit escaladări de prețuri care s-au intensificat în perioada de final de pandemie și acum, odată cu criza energetică și cu conflictul militar din Ucraina, au atins cote care nu au fost previzionate. Guvernul a încercat să vină cu soluții la presiunea patronatelor din sistem și a accelerat o serie de ordonanțe de urgență anul trecut în august și în primăvara aceasta, numai că realitatea economică atestă faptul că formulele de ajustare din aceste ordonanțe guvernamentale nu reflectă realitatea economică.”, a povestit Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor din Construcţii.