Şoferii îşi pierd rapid interesul faţă de maşinile electrice pe măsură ce costul energiei electrice creşte, iar preţurile la benzină şi motorină continuă să scadă, potrivit The Telegraph.

Proporţia de cumpărători de maşini care iau în considerare achiziţionarea unui model electric în acest an a scăzut la mai puţin de o cincime, comparativ cu unul din patru în urmă cu un an, conform studiului.

Şeful Stellantis, care deţine Vauxhall, a avertizat că clasele de mijloc nu îşi pot permite costul maşinilor electrice fără sprijinul subvenţiilor de stat.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Carlos Tavares, directorul executiv al Stellantis, a declarat: „Cea mai importantă problemă a electrificării este accesibilitatea pentru clasa de mijloc. Cu asta ne luptăm acum – cât de repede putem reduce costurile pentru a aduce EV [vehiculul electric] la un nivel de accesibilitate pe care oamenii îl pot plăti fără subvenţii”.

Costul iniţial al vehiculelor plug-in a devenit inaccesibil pentru mulţi, deoarece inflaţia galopantă face ca modelele să fie şi mai scumpe. De exemplu, un Volkswagen Golf costă de la aproximativ 25.000 de lire sterline, în timp ce un VW ID.3 complet electric de dimensiuni similare începe de la aproximativ 36.400 de lire sterline. Preţurile pentru Leaf, modelul Nissan alimentat cu baterii, pornesc de la 29.000 de lire sterline, în timp ce modelul Juke cu motor termic începe de la 20.700 de lire sterline.

În acelaşi timp, scăderea preţurilor la pompă face ca mulţi şoferi să păstreze mai mult timp maşinile pe benzină şi diesel.

După ce au crescut vertiginos după invazia Rusiei în Ucraina, preţurile la benzină au scăzut. Între timp, preţurile la motorină au scăzut la cel mai mic nivel de după începerea războiului din Ucraina.

Preţurile mai mari la gazele naturale cu ridicata au dus, de asemenea, la creşterea preţurilor la electricitate, ceea ce face ca încărcarea unui vehicul electric să fie mai scumpă atât acasă, cât şi pe drum.

De asemenea, lipsa punctelor de încărcare pe drumurile din Marea Britanie a pus sub presiune adoptarea vehiculelor cu încărcare la priză. Potrivit Societăţii producătorilor şi comercianţilor de autovehicule (SMMT), anul trecut a fost construit un singur încărcător public nou la fiecare 53 de maşini electrice vândute.

Mark Oakley, director al AA Cars, a declarat: „Este reconfortant pentru industria auto că atât de mulţi şoferi intenţionează să cumpere o maşină în acest an, deşi bugetele de familie întinse îi determină adesea pe oameni să ia decizii de cumpărare diferite. Datele de căutare ale AA Cars arată că cumpărătorii manifestă un interes deosebit pentru maşinile mici, care sunt accesibile la cumpărare şi ieftine de utilizat. Acest lucru poate fi, de asemenea, în spatele scăderii apetitului pentru EV-uri, deoarece acestea costă de obicei mai mult la început decât echivalentele lor pe benzină sau diesel”.

Potrivit datelor publicate de RAC în ianuarie, costul de încărcare a unei maşini electrice pe drum pentru drumuri lungi este acum mai scump decât cel al alimentării echivalentelor lor pe benzină şi diesel.