Cu o creștere de 118% a înmatriculărilor de mașini electrice în 2021, România face primul pas către producția de baterii. Premierul Nicolae Ciucă a semnat Memorandumul de înțelegere cu firma canadiană Rocktech Lithium, care va investi 400 de milioane de euro într-o fabrică de materie primă dedicată bateriilor de mașini electrice.

Pe de altă parte, Roxana Mînzatu, secretar de stat în Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene, anunță că și gigantul german Varta va investi 1 miliard de euro într-o fabrică de baterii, lângă Brașov. Ce înseamnă această industrie nouă pentru piața auto din România, am discutat cu Alexandru Șiclovan, jurnalist auto.

“Din perspectiva mea, aceste planuri sunt definite deja cu repeziciune. Tranziția către game exclusiv electrice la marii producători a fost evidențiată de anunțuri în ultimii ani. Vine foarte curând într-un ciclu normal al dezvoltării auto acest an 2024 pentru Ford și 2026 pentru Dacia. Cred că veștile acestori fabrici care vor produce baterii aici în România sunt binevenite pentru alte planuri, pentru alte companii care ar putea să considere că sunt mult mai interesante aceste baterii produse aici cu un cost mai mic de transport până la uzinele producătoare de mașini.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Pe de altă parte, România trebuia să facă acest pas din două motive. Toată lumea din regiune o face. Valoarea acestor investiții e de salutat, dar nu este nici jumătate din cât s-a investit în ultimii ani în țara vecină, Ungaria, în acest sens. Și cred că se merge într-o direcție bună fără îndoială.”, a declarat Alexandru Șiclovan, jurnalist auto.