• 5 to go obține cifră mare de afaceri pe spații mici și folosește francize pentru extindere rapidă, scrie ZF.
  • Savopol a creat propriul sistem de import pentru produse și evită problemele cu distribuitorii.
  • 5 to go se extinde internațional, cu prezență în Bulgaria și Moldova, dar și cu planuri pentru Polonia.

Radu Savopol, fondatorul lanțului de cafenele 5 to go, explică faptul că business-ul funcționează eficient chiar și în spații mici, de 20-25 metri pătrați și obține o cifră de afaceri foarte bună pe metru pătrat, scrie ZF.

Ce spune Radu Savopol, fondator, 5 to go?

„Ne-am dat seama că am reușit să fim un canal între HoReCa și retail, iar asta ne-a ajutat să maximizăm randamentul spațiilor mici”, spune el.

El subliniază că modelul de franciză este esențial pentru scalare, însă succesul depinde și de sincronizarea intrării pe piață. „Dacă nu te duci la timpul potrivit pierzi, nimeni nu așteaptă, informația circulă repede iar dacă ceva ți se pare atractiv poți aplica instantaneu.”

Titlurile zilei

Tesla și Nvidia dezamăgesc pe bursă în 2025
Trump impune o taxă de 10% țărilor aliniate BRIC
Musk lansează partidul politic „America Party”
ÎNCEPE MUSKARADA 2.0?
CUM SE MIȘCĂ SPHERA?
Bitdefender are venituri de 434,5 mil.$/2024

Cum se extinde 5 to go în orașele mai mici?

Majoritatea cafenelelor 5 to go sunt operate de parteneri francizați, unii dintre ei gestionează chiar mai multe locații. Compania reușește să acopere atât orașele mari, cât și pe cele mai mici.

Savopol menționează că planul este să deschidă chiar și cafenele extrem de mici, de 3 metri pătrați, pentru a crește randamentul pe metru pătrat. „Vom deschide o cafenea de 3 mp, asta înseamnă randament bun pe metru pătrat.”

Care sunt investițiile?

În ultimii cinci ani, 5 to go atrage primul fond de investiții și creează un vehicul propriu de import pentru produse.

Radu Savopol explică că anumite produse nu sunt disponibile prin distribuitori locali, iar în 2020 au fondat o companie proprie de import-export. „Ar fi fost foarte dificil să operăm fără această companie, pentru că anumiți distribuitori nu vroiau să ne aducă produsele.”

Care e potențialul pieței din România?

Fondatorul consideră România o țară cu multe oportunități, un reper regional datorită creativității și ambiției românilor. „Am simțit o oportunitate acum zece ani de zile și am creat această experiență. Este important să creem branduri puternice,” afirmă Savopol.

Care sunt provocările pieței externe?

5 to go este cel mai rapid brand de cafenele care se extinde pe piață și își propune să se extindă internațional.

În 2023, compania a încercat să intre pe piața din Ungaria, unde a găsit un partener, dar a decis să închidă operațiunile. Acum sunt în Bulgaria, unde finalizează un master franciză și deja exportă produse.

În Republica Moldova au deschis trei locații în șase luni, însă dificultățile legate de creșterea chiriilor și fluxul mare de refugiați complică expansiunea. „În Moldova am intrat probabil prea târziu, iar piața s-a complicat.”

Importurile din Polonia depășesc un milion de euro, iar piața este încă studiată atent pentru viitoare oportunități.