- Carrefour lansează sezonul de legume locale din Grădina Noastră.
- Sezonul începe cu roşii, cartofi, conopidă şi căpşune.
- Investiţiile în sere prelungesc sezonul legumelor din România.
- Roşiile Grădina cu Moţ din Vărăşti costă 29,99 lei/kg în magazine.
- Ardeiul gras Bianca, ambalat în patru bucăți, are un preț de 13 lei.
- Castraveții snack costă 39,9 lei/kg, 11,99 lei/300g.
- La raft găsești cartofi noi albi, conopidă și salata Lollo Bionda.
- 150.000 răsaduri din Vărăşti ajung în magazinele Carrefour.
- Peste 370 de producători locali colaborează cu retailerul.
- „Grădina Noastră” vinde 6,46 milioane de unităţi în 2024.
- Carrefour România are peste 450 de magazine.
Carrefour deschide sezonul 2025 cu fructe şi legume din „Grădina Noastră”, program din care fac parte peste 370 de producători locali.
Advertisment
Roșiile, căpșunele și legumele de sezon, precum cartofii noi, ardeii sau fasolea verde, sunt primele care ajung pe rafturi.
Carrefour își extinde oferta cu noi soiuri și răsaduri din grădinile din Vărăști, Malu Spart și Zarand.
Titlurile zilei
România are un sezon mai scurt de producţie de fructe şi legume, din cauza climei, însă în ultimii ani s-au făcut investiţii importante în sere şi solarii, iar astfel sezonul a mai fost prelungit.
Ce spune Radu Gherman, buying director ultra-fresh, Carrefour România?
Cum evaluați impactul economic al programului „Grădina Noastră” asupra comunităților locale și ce strategii aveți pentru a crește ponderea produselor românești în totalul vânzărilor de fructe și legume ultra-proaspete în următorii ani?
„În primul rând vreau să menționez faptul că programul Grădina Noastră presupune un parteneriat între noi, ca și retaileri, și un număr de 11 cooperative cu care lucrăm în exclusivitate. Aceste cooperative s-au înființat la inițiativa Carrefour România și, așa cum menționați mai devreme, colaborăm cu peste 370 de fermieri care livrează prin cadrul acestor cooperative. Prin acest parteneriat facem o planificare de producție anuală cu fiecare cooperativă pentru fiecare produs, legume și fructe pe care ei le pot produce, astfel încât le asigurăm 100% piață de desfacere.
Practic, cumpărăm de la aceștia toată producția pe care ei o pot comercializa prin noi, astfel încât fermierii se pot concentra pe ceea ce știu și ar trebui să facă din ce în ce mai bine, respectiv să producă. Timpul pe care ei îl petreceau în trecut cu desfacerea produselor, astăzi pot să îl investească în a produce mai bine și cu tehnologii inovative. Legat de acest ultim aspect, noi avem și o planificare multianuală cu ei prin care încercăm să ajungem la nivelul de eficiență și de tehnologie existent în piețele vest-europene. Avem câteva exemple aici, echipamentele implementate la grădina noastră din Bărăști, echipamente moderne de ambalare și sortare, depozitarea strugurilor de masă românești prin tehnologia Ultra Low Oxygen, care ne-a permis de exemplu în februarie anul acesta să comercializăm în magazinele noastre struguri soi Moldova românești, precum și spații de depozitare pentru alte fructe cum sunt mere, pere, care în România se produc în cantitate suficientă, însă care sunt mai degrabă indisponibile în extra sezon”, spune el.
Ce criterii stau la baza selecției producătorilor locali care intră în programul „Grădina Noastră” si ce urmeaza pentru Carrefour Romania in 2025?
„În primul rând menționez faptul că acest program fiind unul strategic pentru noi, fermieri la care mergem să le propunem această formă de colaborare și parteneriat sunt fermieri cu care colaborăm de ceva timp, astfel încât ei să fie familiarizați, pe de-o parte, cu rigorile de calitate și rigorile logistice a unui retailer model și să se creeze un climat de încredere în reciproc. Apoi plecăm și ne uităm la nevoia noastră de produse românești, respectiv la produsele care nu sunt astăzi acoperite într-o proporție de 100% cu surse de aprovizionare din România.
Ne uităm la fermierii care pot să producă sau produc, dar în cantități insuficiente, aceste produse și ne uităm și la stilul de management și la acționariatul și la modul în care acești fermieri înțeleg să-și dezvolte afacerea pe termen mediu și lung. Către aceștia propunem înființarea unei cooperative cu care avem, așa cum spuneam mai devreme, o planificare de producție anuală și o planificare multianuală prin mini-investițiile pe care aceștia le fac, astfel încât să ajungem cu producția în România la un nivel de eficiență similar cu cel din afară. În același timp, colaborarea cu ei și acest parteneriat este foarte bine atunci când lucrurile merg bine, însă el este practic testat în perioadele dificile.
Și aici aș menționa două tipuri de astfel de perioade. Una este în care există supraproducții în România și în care noi, ca și retailer, alegem să cumpărăm și să ne îndeplim angajamentele, prin în planificare anuală, astfel încât să favorizăm partenerii noștri în detrimentul altor furnizori, în momentul în care există supraproducții în România. Și în același timp, în momentul în care există penurie, acești parteneri ne aleg pe noi ca și clientul cărora le vând produsele.
Un alt moment important în colaborarea cu ei sunt momentele în care sunt dificultăți climatice, așa cum în acest an există o situație foarte delicată în ceea ce înseamnă pomicultura românească, în care încercăm și este de responsabilitatea noastră de a ne asigura că facem tot ceea ce depinde de noi, astfel încât acești fermieri să aibă șansa să-și continue activitățile în livezi, pentru ca în anul 2026 să mai avem ce cumpăra fructe și legume românești și a oferi consumatorului fructele românești pe care le caută atunci când vin în magazinul nostru”, explică el.