- Puma raportează o scădere de 2% a vânzărilor și o revizuire negativă a prognozei financiare pentru 2025, scrie CNBC.
- Reducerea importurilor din China și creșterea prețurilor din octombrie, dar cu efecte negative asupra profitului brut.
- Scădere de 9% a vânzărilor în America de Nord și o pierdere de 50% a valorii acțiunilor în acest an.
Acțiunile Puma scad cu până la 18% după ce compania raportează vânzări din al doilea trimestru mai slabe decât se așteptau și revizuiește prognoza anuală în scădere și invocă impactul tarifelor comerciale din SUA, conform CNBC.
Advertisment
Compania se așteaptă acum ca vânzările anuale să scadă cu un procentaj din două cifre, față de previziunea anterioară de creștere modestă. Puma avertizează, de asemenea, că înregistrează o pierdere operațională în 2025, o schimbare majoră față de prognoza anterioară, care prevedea un profit între 445 și 525 de milioane de euro.
Puma se confruntă cu scăderi semnificative de vânzări și profit din cauza tarifelor și problemelor interne
Compania atribuie aceste dificultăți mai multor factori, inclusiv o mișcare lentă a brandului, schimbări în mixul de canale, niveluri ridicate de stocuri și tarifele din SUA. Pentru a atenua impactul, Puma reduce importurile din China și intenționează să majoreze prețurile din octombrie. În ciuda acestor măsuri, compania se așteaptă ca tarifele să afecteze negativ profitul brut din 2025 cu aproximativ 80 de milioane de euro. CEO-ul Arthur Hoeld recunoaște probleme interne și solicită o resetare mai amplă a brandului.
Titlurile zilei
Vânzările din al doilea trimestru ale Puma scad cu 2% față de anul trecut, în principal din cauza unei scăderi de 9% în America de Nord și a unor scăderi în Europa și Asia-Pacific. Compania se confruntă cu o presiune tot mai mare din partea tarifelor comerciale și cu o cerere în scădere a consumatorilor pe piața competitivă de îmbrăcăminte sportivă, ceea ce duce la o scădere de 50% a prețului acțiunilor sale în acest an.