- Puig, proprietarul Jean Paul Gaultier, se pregătește de lansare pe bursă.
- Puig vrea capitalizare de peste 2,5 miliarde de euro.
- Puig raportează o creștere a veniturilor care a depășit obiectivele stabilite pentru 2025.
Puig, conglomeratul de cosmetice cu mărci de lux, se pregătește pentru o listare pe bursă. Are în vedere o capitalizare de peste 2,5 miliarde de euro.
Puig a depășit obiectivele
Cu o istorie de 110 ani și o strategie de achiziții care menține interesele fondatorilor aliniate cu cele ale acționarilor, Puig înregistrează o creștere semnificativă în ultimii ani, și a depășit obiectivele financiare stabilite pentru 2025.
Puig deține 14 branduri în prezent, printre care Jean Paul Gaultier, Carolina Herrera și Pacco Rabanne. Cumpără companii ale căror fondatori rămân in echip și ține cont de interesele acționarilor.
În urma ascensiunii, este posibil ca Puig să-şi revizuiască obiectivele financiare stabilite pentru 2025. În trecut, spaniolii au preconizat că vor genera venituri de aproximativ 4,5 miliarde de euro în 2025, dar cu cele 4,3 miliarde de euro raportate în 2023, această cifră a fost practic atinsă. Nu este prima dată când Puig îşi atinge obiectivele înainte de termen.
Cât câștigă Puig
Pentru 2023, Puig a stabilit o ţintă de 3 miliarde de euro, nivel depăşit cu mult. În 2023, compania a avut o creștere de 27% în China, cu brandul Charlotte Tilbury în frunte.
Compania vrea la bursele din Barcelona, Madrid, Bilbao și Valencia. Are două runde de IPO. În prima vrea să strâgă 1,25 mld. euro și a doua e o vânzare secundară mai mare, care completează cu restul până la ținta de 2,5 mld. euro. Familia Puig păstrează un pachet majoritar de acțiuni în companie. A avut o creștere a profitului net de 10% și rezultatul ajunge la peste 511 milioane de euro. În fapt, reiese o evaluare a brandului între 7,6 mld. și 10,2 miliarde de euro.
În 2023, Puig a raportat venituri de 4,3 miliarde de euro și profit de 465 de milioane de euro, ambele în creștere de la an la an. Are diversificare consistentă în sursele de venit, atât din perspectiva geografică, cât și a diversității segmentelor de piață pe care le acoperă.
Investitorii sunt mai atenți acum, mai ales după eșecul listării Douglas.
Douglas a pierdut bani în 2022, iar în 2023 a câștigat 16,7 milioane de euro, departe de cele 465 de milioane de euro raportate de Puig. În 2023, au fost 107 IPO-uri în toată Europa, care au strâns 10,2 miliarde de euro, o scădere față de 2022, care a strâns 15,6 miliarde de euro din 102 IPO-uri.