- Falimentul Northvolt subliniază riscurile și dificultățile din industria europeană a bateriilor, scrie FT.
- Companiile europene adoptă abordări mai modeste și sigure pentru a atrage investiții.
- Europa are nevoie de finanțare suplimentară pentru a deveni autosuficientă în baterii.
Falimentul Northvolt din martie, după ce atrage investiții de 15 miliarde de dolari, pune sub semnul întrebării încrederea în ambițiile Europei de a construi o industrie independentă a bateriilor. Companii precum ACC (Franceză), Verkor și PowerCo (Germania) încearcă să țină pasul cu giganți asiatici ca CATL și BYD. Deși Europa își propune să producă 90% din bateriile necesare până în 2030, capacitatea preconizată (720 GWh) rămâne cu mult sub cea estimată a Chinei (4.370 GWh), scrie FT.
Advertisment
Care sunt provocările economice?
Start-up-urile europene se confruntă cu un climat economic dificil și cu reticența investitorilor, care cer garanții că nu vor repeta greșelile Northvolt. Companiile trebuie să demonstreze sustenabilitate și prudență în extindere, într-o perioadă în care cererea de vehicule electrice încetinește.
Cum își adaptează companiile strategiile?
ACC renunță la deschiderea unor noi fabrici în Germania și Italia și se concentrează pe un singur site în Franța. Verkor adoptă o strategie „umilă”, cu un singur client și mai puține proiecte. LionVolt, start-up olandez, evită modelul expansiv Northvolt și investește într-o tehnologie inovatoare, dar de scară redusă.
Titlurile zilei
Companii precum CATL și BYD vin cu baterii care se încarcă complet în cinci minute și pun presiune pe rivalii europeni.
Companiile cer sprijin public european
Liderii locali și executivi din industrie cer implicarea mai activă a Comisiei Europene și argumentează că tranziția energetică și reindustrializarea sunt obiective europene, nu doar naționale.