• Poșta Română înregistrează o creștere a veniturilor ce atinge 1,78 miliarde de lei în 2024 (+9% față de anul anterior), potrivit comunicatului de presă al companiei.
  • În 2024, angajările scad cu 66%, iar plecările cu 42% față de 2020, iar numărul total de angajați se reduce cu 19% din 2021 și ajunge de la 24.824 la 20.929 în decembrie 2024.
  • Poșta Română este în discuții pentru un proiect de livrare a coletelor cu drone, dar nu este un proiect prioritar pentru companie.

Compania Națională ,,Poșta Română”, cea mai mare companie de curierat și servicii poștale din România, continuă să-și demonstreze relevanța și impactul pe piața din România și cea internațională, printr-o serie de rezultate financiare, operaționale și de modernizare remarcabile, conform raportului la zi. 

Care sunt rezultatele financiare ale companiei?

Raportul la zi arată că în 2024 veniturile Poștei Române înregistrează cea mai mare creștere din istoria recentă a companiei.

Poșta Română înregistrează o creștere estimată de peste 9% a cifrei de afaceri față de anul anterior și atinge 1,78 miliarde de lei, cea mai mare creștere din istoria recentă a companiei. Aceasta echivalează cu o creștere de 150 de milioane de lei sau aproximativ 30 de milioane de euro.

Titlurile zilei

CUM EVOLUEAZĂ PIEȚELE DE CAPITAL?
COMENZILE ASML DEPĂȘESC ESTIMĂRILE
PETROM REDUCE DIVIDENDUL SPECIAL
BNR MENȚINE RATA DOBÂNZII LA 6,5%
CU CE UPDATE-URI VINE TESLA?
ALIBABA ARE O NOUĂ VERSIUNE A MODELULUI SĂU A.I.

Creșterea cheltuielilor companiei înregistrează o încetinire și reflectă o creștere accentuată pentru venituri de 9% și doar 6,6% pentru cheltuieli. Gestionarea eficientă a costurilor contribuie la controlul creșterii anuale și consolidează sustenabilitatea financiară.

Segmentul de curierat marchează un punct de cotitură și înregistrează o creștere de 7,3% a veniturilor, după mai mulți ani de declin. Cheltuielile cresc moderat, cu doar 6,6% și consolidează sustenabilitatea financiară a companiei.

Compania revizuiește și strategia tarifară, negociază contracte dinamice și renunță la cele neprofitabile. Această abordare duce la o creștere a volumelor de trimiteri de corespondență cu 43,4% în 2024 și la câștigarea a 274 de proceduri de achiziție, în valoare totală de 521 milioane de lei.

Care este politica de resurse umane a companiei?

Numărul total de angajați se reduce cu 19% din 2021 și ajunge de la 24.824 la 20.929 în decembrie 2024, datorită unei politici coerente de optimizare a resurselor umane.

Numărul salariaților din Administratia centrală se reduce de la aproximativ 1.200 în iunie 2021 (care reprezenta 4,8% din numărul total de salariați), la aproximativ 350 in decembrie 2024 (doar 1,7% din total salariați). Astfel se reduc cheltuielile cu salariații din TESA cu până la 100 milioane lei până astăzi.

Această reducere permite creșteri salariale semnificative, inclusiv o creștere a venitului mediu brut pe salariat cu peste 1.900 de lei, ce reprezintă o majorare de 52% față de iunie 2021.

Care sunt investițiile în retehnologizare?

În 2024, Poșta Română alocă peste 60 de milioane de lei pentru achiziția de echipamente moderne de sortare, ce includ prima bandă de sortare instalată în ultimii 50 de ani.

Alte trei echipamente sunt deja operaționale în hub-urile din Oradea, Timișoara și Galați. Modernizarea infrastructurii logistice este completată de renovarea oficiilor poștale, inclusiv cel din Calea Giulești, București, în cadrul unei investiții de 20 de milioane de lei.

Proiectele de digitalizare includ introducerea unui sistem pentru avizarea trimiterilor prin SMS, ce reduc semnificativ consumul de resurse și timpii de așteptare.

Alte inițiative includ implementarea unui software de optimizare a rutelor, automatizarea proceselor interne cu roboți software și digitalizarea fluxurilor de documente. Compania asigură echipamente CAT și PDA pentru factorii poștali, ce facilitează încasarea pe teren a facturilor.

Cum se extinde compania internațional?

Poșta Română reia colaborările comerciale cu parteneri cheie din Asia și dezvoltă parteneriate strategice cu operatori internaționali ce consolidează poziția pe piața de e-commerce transfrontalier.

Subsidiara din Republica Moldova lansează platforma EUlivrez.md, o soluție revoluționară care facilitează accesul clienților moldoveni la produsele din Uniunea Europeană.

Ce urmează pentru Poșta Română?

Conducerea Poștei Române stabilește obiective clare pentru perioada următoare, ce includ:

  • Modernizarea proceselor companiei
  • Creșterea profitabilității
  • Transformarea administrației într-o structură de suport eficientă
  • Dezvoltarea rețelelor poștale și creșterea vizibilității ca furnizor de servicii de curierat