- Mihai Simiuc, fondator Ototo, este cunoscut și pentru brandurile Frufru și Urban Monkey, recent răscumpărate de la Unilever.
- Retailerul susține peste 300 de branduri independente și promovează un stil de viață sustenabil și alegeri conștiente.
- Extinderea la Viena a fost bine primită, datorită interesului local pentru sustenabilitate și produsele mici producători artizanali.
Ototo, retailerul care adună sub umbrela sa peste 300 de branduri independente, continuă să se extindă atât pe plan local, cât și internațional. Cu un model de business bazat pe sustenabilitate și produse artizanale, compania inaugurează recent primul său magazin în Viena și-și consolidează poziția ca un concept de retail inovator la nivel european.
Advertisment
„Încă de la început, am creat Ototo cu viziunea de a dezvolta un concept la nivel european, bazat pe experiența acumulată cu Frufru și Urban Monkey. Prima unitate Ototo a fost deschisă în 2021, iar acum avem trei magazine în București și unul în Viena. Suntem în proces de a deschide încă un magazin în București și al doilea în Viena”, explică Mihai Simiuc, fondatorul retailerului.
Primele magazine sunt deschise în zone emblematice din București, precum Piața Amzei, Calea Victoriei și Calea Dorobanților. Extinderea la Viena marchează primul pas al companiei în afara granițelor, iar planurile de viitor includ noi locații în alte orașe europene.
Titlurile zilei
Conceptul OTOTO prinde la noi, dar și afară
Din ce în ce mai des apar magazine sau cafenele care promovează produse diferite de cele din magazin și sprijină independent producători locali din diferite părți ale lumii pe o varietate de categorii, de la băuturi carbogazoase, cafea și până la produse de gătit sau chiar mâncare.
Conceptul Ototo pune accent pe susținerea brandurilor independente și pe un stil de viață sănătos și sustenabil. „Ototo este o platformă de susținere a brandurilor făcute cu pasiune și grijă pentru oameni și natură. Reimaginăm magazinul de vecinătate ca un spațiu de comunitate, orientat spre alegeri conștiente și valori universale”, explică Mihai Simiuc.
La Viena, retailerul este bine primit, comunitatea locală este receptivă la produse artizanale și la mesajele de sustenabilitate. Totuși, antreprenorul subliniază că fiecare piață vine cu propriile provocări, în special în ceea ce privește piața de muncă și adaptarea la specificul cultural.
Cum se descurcă OTOTO până acum?
Firma Sonar Project SRL, care operează brandul Ototo, raportează afaceri de 15 milioane de lei în 2023, cu o creștere de 47% față de anul anterior. Din acționariatul companiei fac parte mai mulți investitori, iar Mihai Simiuc deține 64% din acțiuni.
„Pentru un business convențional, cea mai mare provocare este să accepte o gândire pe termen lung, în locul unui succes financiar imediat”, adaugă Simiuc.
Mihai Simiuc este cunoscut și pentru brandurile Frufru și Urban Monkey, pe care le răscumpără de la Unilever în 2024, după ce grupul anglo-olandez decide să renunțe la aceste afaceri. În perioada în care sunt sub umbrela Unilever, businessurile acumulează pierderi de aproape 70 de milioane de lei, iar unitățile de producție sunt închise.
Acum, Simiuc își concentrează eforturile pe dezvoltarea Ototo, un concept care promovează produsele independente și sustenabilitatea.