- OMV Petrom este singurul producător de petrol și gaze din România.
- În S1/2023, profitul net a fost de aproximativ 944 milioane lei.
- OMV Petrom este listată la bursă sub simbolul SNP.
OMV Petrom înregistrează un profit de 2,6 miliarde de lei în prima jumătate a anului 2024, ceea ce reprezintă o creștere de 178% față de aceeași perioadă din 2023. În același timp, vânzările scad cu 3% și ajung la 17,2 miliarde de lei, scrie ZF.
“În primele 6 luni am avut o performanţă bună, susţinută de modelul nostru de business integrat, revenirea cererii de piaţă pentru produsele noastre şi rate de utilizare mai mari a activelor noastre din downstream. Cu toate acestea, preţurile mai mici la gaze şi la energie electrică şi volumele mai mici de hidrocarburi disponibile la vânzare au dus la un rezultat din exploatare CCA excluzând elementele speciale cu 15% mai mic, de aproximativ 3 miliarde lei. În această perioadă, am contribuit cu circa 8 miliarde de lei la bugetul de stat al României, inclusiv dividende şi am investit aproximativ 2,4 miliarde de lei”, spune Christina Verchere, CEO OMV Petrom.
Profitul net a urcat puternic faţă de S1/2023 întrucât atunci rezultatul a fost influenţat de contribuţia de solidaritate pe ţiţeiul rafinat, care nu mai este aplicabilă în 2024.
Factori care influențează rezultatele OMV Petrom
Performanța a fost susținută de modelul de business integrat, revenirea cererii de piață și rate de utilizare mai mari a activelor din downstream.
Prețurile mai mici la gaze și energie electrică, precum și volumele mai mici de hidrocarburi disponibile pentru vânzare au afectat negativ rezultatele.
În T2/2024 profitul net a fost de 1,22 mld. lei, comparativ cu o pierdere de 533 mil. lei în aceeaşi perioadă a anului precedent. Veniturile s-au ridicat la 8,7 mld. lei, faţă de 8,4 mld. lei. Pentru anul 2024 compania are în buget un profit net de 5,2 mld. lei la vânzări de 33,3 mld. lei.
“Valoarea veniturilor din vânzări consolidate de 17.248 mil lei în 1-6/24 a scăzut uşor cu 3% comparativ cu 1-6/23, influenţată negativ de preţuri şi volume mai mici aferente vânzărilor de gaze naturale şi de preţuri mai mici la energie electrică, compensate parţial de vânzări mai mari de produse petroliere şi de volume mai mari de energie electrică vândută. Vânzările din segmentul Rafinare şi Marketing reprezintă 77% din totalul vânzărilor consolidate, vânzările din segmentul Gaze şi Energie reprezintă 22%, în timp ce vânzările din segmentul Explorare şi Producţie reprezintă numai 0,2%”.