Compania MedLife a încheiat primele 9 luni ale anului în curs cu o cifră de afaceri consolidată în valoare de 1,2 mld. de lei, în creştere cu 56,5% faţă de aceeaşi perioadă din 2020.

Creşterea raportată vine pe seama crizei de anul trecut, dar are la bază şi activitatea intensă din ultima perioadă pe segmentul de laboratoare, clinci în special pe partea de monitorizare a patologiei cronice şi a pacienţilor care au trecut prin Covid. De asemenea, rezultatele sunt puse şi pe seama dinamicii înregistrate pe segmentul corporate în contextul sprijinului oferit angajatorilor pentru desfăşurarea în siguranţă a activităţii pe perioada pandemiei, dar şi pe seama disponibilităţii de preluare a intervenţiilor chirurgicale pentru pacienţii cronici şi acuţi în contextul limitării activităţii din spitalele de stat odată cu amploarea pandemiei.

În ceea ce priveşte EBITDA pro-formă, aceasta a înregistrat o creştere de 54,6%, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primele nouă luni din 2021 fiind de 240,4 milioane de lei, comparativ cu 155,4 mil. înregistraţi în 2020.

Titlurile zilei

POATE A.I. SĂ CREASCĂ PRODUCTIVITATEA COMPANIILOR?
CE-L REȚINE PE ANTREPRENORUL ROMÂN?
NVIDIA RAPORTEAZĂ PESTE AȘTEPTĂRI
BITCOIN E LA ALL TIME HIGH
CHATBOT-UL DĂ LECȚII MEDICILOR
DOJ CERE SEPARAREA CHROME DE GOOGLE

Potrivit reprezentanţilor companiei toate liniile de business au fost pe un trend ascendent în primele 9 luni ale anului, ceea ce indică atât o preocupare mai ridicată a românilor pentru zona de prevenţie, cât şi o mai mare deschidere a pacienţilor de a accesa servicii şi de realiza intervenţii chirurgicale în spitale private, în contextul presiunii generate de pandemie în sistemul public de sănătate.

“Primele 9 luni ale acestui an au păstrat un trend foarte dinamic, iar rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de a investi în zona de laboratoare, clinci şi spitale. De altfel, vom continua să ne concentrăm atenţia în această direcţie, planurile de dezvoltare vizând, printre altele, adaptarea conceptului de clinică, care să fie non-stop la dispoziţia pacientului, amenajarea celui mai modern laborator de cercetare în domeniul virusologiei şi extinderea spitalelor din portofoliu în regim de spital pavilionar, astfel încât pacienţii să poată accesa servicii de la A la Z în centre medicale multidisciplinare la nivel naţional”, a declarat Mihai Marcu, CEO şi Preşedinte MedLife Group.

Planul de achiziţii şi de dezvoltare la nivel de grup s-a concentrat, într-o mare măsură anul acesta, pe zona de servicii de diagnostic şi tratament oncologic, MedLife semnând, de curând, preluarea a două centre de referinţă în domeniu, Neolife Medical Center şi OncoCard Braşov. Acestea sunt cele mai mari tranzacţii anunţate de companie în 2021, care urmează să fie aprobate de Consiliul Concurenţei.

„Un alt obiectiv strategic setat pentru anul acesta a fost consolidarea poziţiei pe zona de oncologie, prin integrarea în grup a două centre de referinţă în acest domeniu. De aceea, am adus alături de noi în grup companii cu expertiză, care definesc excelenţa în ceea ce priveşte serviciile integrate de diagnostic şi tratament oncologic. Preluarea Neolife Medical Center şi a Spitalului OncoCard întăreşte angajamentul nostru de a extinde serviciile medicale de excelenţă în toate regiunile ţării. În acest moment, acoperim Capitala, Iaşi şi Braşov, însă ne propunem ca pe viitor să extindem parteneriatele la nivel naţional şi chiar regional. De altfel, programul de achiziţii este în continuare activ, suntem în discuţii înaintate pentru încă o tranzacţie cheie, pe care sperăm să o anunţăm până la finalul anului. De asemenea, avem în intenţii alte 2-3 tranzacţii de M&A. Avem ambiţii importante pe zona de dezvoltare, iar planul de extindere, organic sau prin achiziţii, va continua într-un mod susţinut şi în anii ce urmează. La nivel naţional, obiectivul nostru este să încheiem în mod sistematic acoperirea naţională. În acest moment avem cea mai extinsă reţea din România, suntem în peste 25 de oraşe mari şi medii din ţară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel naţional. Asta înseamnă că oriunde te-ai afla, poţi ajunge la medic în aproximativ o oră de mers cu maşina, avantaj pe care doar MedLife îl poate oferi pacienţilor în acest moment. Avem prespective ambiţioase şi pentru extinderea la nivel balcanic şi regional, însă analizăm cu atenţie şi acţionăm precaut pentru a ne asigura că modelul nostru de business poate fi replicat cu succes şi în ţările respective”, a adăugat Mihai Marcu.

În ceea ce priveşte perspectivele financiare pentru finalul anului 2021, după ce anul trecut a atins pragul de un sfert de milliard de euro, MedLife are premise să devină anul acesta prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de milliard de euro.