McDonald’s a anunţat luni că a început un proces de vânzare a tuturor restaurantelor sale din Rusia, ieşind din această ţară după mai bine de 30 de ani, în urma invaziei din Ucraina, relatează Reuters.

Cel mai mare lanţ de fast-food din lume decisese în martie să închidă cele 847 de restaurante din Rusia, suportând o pierdere de 50 de milioane de dolari pe lună. Acum se aşteaptă să înregistreze o cheltuială de aproximativ 1,2 miliarde de dolari până la 1,4 miliarde de dolari în urma vânzării.

Decizia de a-şi vinde activele din Rusia, inclusiv locaţia emblematică din Piaţa Puşkin din centrul Moscovei, marchează o retragere majoră a unui brand occidental de vârf.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Cândva un simbol al capitalismului american înfloritor în rugul muribund al Uniunii Sovietice, magazinul a fost primul deschis în ţară în 1990. Peste 5.000 de persoane au participat la deschidere.

McDonald’s a declarat că încearcă să vândă toate restaurantele sale din Rusia unui cumpărător local, dar va continua să păstreze marca comercială.

“Criza umanitară provocată de războiul din Ucraina şi mediul operaţional imprevizibil care a precipitat-o au determinat McDonald’s să concluzioneze că nu mai este sustenabil să continue să deţină afacerea în Rusia”, a precizat McDonald’s.

O serie de alte companii occidentale au fost de acord să îşi vândă activele din Rusia sau să le predea unor manageri locali, în timp ce se străduiesc să respecte sancţiunile impuse de conflictul din Ucraina şi să facă faţă ameninţărilor Kremlinului că activele deţinute de străini ar putea fi confiscate. citeste mai mult

Compania a declarat că se va asigura că cei 62.000 de angajaţi ai săi din Rusia vor continua să fie plătiţi până la încheierea oricărei tranzacţii şi că aceştia vor avea locuri de muncă viitoare la orice potenţial cumpărător.