Mai sunt în largul lor? Navele de transport tot mai mari și căderea podului din Baltimore au impact tot mai mare în economie

BALTIMORE, MARYLAND - MARCH 27: Workers continue to investigate and search for victims after the cargo ship Dali collided with the Francis Scott Key Bridge causing it to collapse yesterday, on March 27, 2024 in Baltimore, Maryland. Two survivors were pulled from the Patapsco River and six missing people are presumed dead after the Coast Guard called off rescue efforts. A work crew was fixing potholes on the bridge, which is used by roughly 30,000 people each day, when the ship struck at around 1:30am on Tuesday morning. The accident has temporarily closed the Port of Baltimore, one of the largest and busiest on the East Coast of the U.S. (Photo by Scott Olson/Getty Images)

Navele de transport pentru containere reprezintă de zeci de ani o cale eficientă pentru transport. Iar dimensiunile lor sunt tot mai mari. Dar pot fi și un pericol pentru infrastructură, comerț și mediu, arată o analiză Washington Post.
Recent, nava Dali a lovit podul din Baltimore. Accidentul a dus la victime, la perturbarea traficului și afectarea activității economice a multor companii mari. Printre care Home Depot, Bob’s Furniture, IKEA și Amazon. Iar costurile de reconstrucție ale podului se pot ridica la peste 300 de milioane de dolari.

Nava Dali a mai fost implicată într-un accident. A lovit o parte a unui zid de piatră în portul Anvers în 2016. Un incident similar a avut loc în 2021, când nava Ever Given a blocat Canalul Suez timp de o săptămână.

Care sunt impacturile pe care navele de transport le aduc?

Printre posibilie cauze și riscuri se numără dimensiunea enormă a navelor, care le face și ținte ușor de atacat. Posibile dificultăți tehnice sau accidente pot duce ușor la blocarea rutelor maritime. Astfele efectele sunt diverse.

Blocarea rutelor poate avea impact economic și poate bloca sau stagna activitatea marilor companii și comercianți. Spre exemplu, blocarea Canalului Suez din 2021 a costat economia 10 miliarde de dolari pe zi.
În 2023, portul Baltimore a fost canal pentru marfă străină de 81 de miliarde de dolari. Aproximativ 90% din comerțul internațional este transportat prin oceane. Reconstrucția podului Baltimore ar putea costa 316 milioane de dolari.

Impactul asupra mediului? Navele consumă cantități mari de combustibil. Duc la poluare mare și schimbări climatice. Emit aproximativ 3% din emisiile globale de gaze cu efect de seră. Se estimează că emisiile din transportul maritim vor crește cu 50% până în 2050.

Exit mobile version