- Stoleru: Industria poate atinge standarde internaționale.
- Liviu Stoleru: În criză nu este suficient să reduci costurile.
- Stoleru: Flexibilitatea și curajul dau avantaj companiilor.
Liviu Stoleru revine în prim-planul industriei materialelor de construcţii ca CEO al Symmetrica, lider românesc în producţia de pavele şi borduri, cu 10 fabrici la nivel naţional şi investiţii de peste 135 mil. euro.
Advertisment
Manager cu 27 de ani de experienţă, dintre care 23 dedicaţi construcţiilor, Stoleru aduce cu el o filozofie clară: industria antreprenorială românească poate atinge standarde internaţionale prin strategie, inovaţie şi curaj.
Într-un context economic complicat, marcat de schimbări fiscale şi blocaje în programele publice, el mizează pe reindustrializarea României, diversificarea pieţelor ) şi pe inovaţia introdusă ca indicator de performanţă pentru toţi managerii Symmetrica.
Titlurile zilei
Ce spune Liviu Stoleru, CEO, Symmetrica?
„Principiile pe care mă bazez atunci când pornesc un proiect sunt destul de simple. Sunt trei direcții pe care le urmăresc, în această ordine a importanței. Primul este organizația, adică formarea unei echipe de oameni performanți, mai deștepți decât mine, cu energie pozitivă și ambiția de a construi și dezvolta sisteme noi. A doua direcție este legată de procese, pentru că fiecare business antreprenorial pe care l-am întâlnit s-a dezvoltat pe baza unor sisteme proprii.
Însă, atunci când devii o companie mare, cum este Simmetrica, nu mai poți performa sau progresa cu aceleași sisteme de la nivel de business mic. De aceea, procesele sunt a doua prioritate. Al treilea element este gândirea strategică, care trebuie implementată mai întâi la nivelul echipei de management, pentru a înțelege evoluția pieței, a prevedea viitorul și a nu rămâne ancorați în trecut.
Pentru o companie precum Simmetrica, inovația constă în primul rând în schimbarea filozofiei de business. Este un pas inovator, pentru că timp de 30 de ani compania s-a dezvoltat după anumite principii. Inovația începe cu procesele și continuă prin echipa pe care vreau să o construiesc, formată din oameni foarte capabili. Împreună vom trece la etapa de inovație de produs, de sistem și, eventual, de diversificare a businessului. Puterea unei companii nu vine doar din banii din conturi sau din tehnologie, ci și din creativitatea strategică a managerilor care o conduc”, spune el.