- Lamborghini amână vânzările unor clienți bogați din cauza incertitudinii tarifare, dar menține livrările datorită comenzilor vechi și crește prețurile cu până la 10%, scrie CNBC.
- Compania lansează modele hibride noi, prezintă supercarul Fenomeno de 1.080 CP și planifică un grand tourer electric sau hibrid pentru 2028.
- Baza de clienți se întinerește și se diversifică, cu vârsta medie sub 45 de ani (în Asia sub 30), iar Urus atrage tot mai multe cumpărătoare.
Directorul executiv al Lamborghini, Stephan Winkelmann, spune că incertitudinea cu privire la tarifele comerciale îi face chiar și pe clienții foarte bogați să amâne achizițiile, conform CNBC.
Advertisment
Deși SUA și Europa convin un tarif de 15%, acesta nu se aplică încă, iar producătorii europeni, inclusiv Lamborghini, plătesc în continuare 27,5% la exporturile în America. Pentru mașini care pornesc de la 400.000 de dolari, diferența contează chiar și pentru milionari sau miliardari.
Tarifele frânează achizițiile de Lamborghini, dar brandul rămâne puternic
Compania, parte a Volkswagen Audi Group, este protejată pe termen scurt de comenzile deja existente, livrările actuale sunt contractate cu unu-doi ani în urmă. Lamborghini majorează prețurile cu până la 10% la noile modele și raportează venituri record de peste 3 miliarde de euro și 10.867 de mașini livrate în 2024. Din 2023, brandul lansează trei hibride – Temerario, Revuelto și Urus SE – iar pentru 2028 planifică un grand tourer electric, deși ia în calcul o versiune hibridă, pe fondul încetinirii cererii pentru vehicule electrice.
Titlurile zilei
La Monterey Car Week, Lamborghini prezintă modelul Fenomeno, cea mai puternică mașină a sa (1.080 CP, 0–100 km/h în 2,4 secunde), produsă în doar 29 de unități. Winkelmann spune că această strategie a edițiilor ultra-limitate întărește exclusivitatea brandului.
Totodată, Lamborghini beneficiază de extinderea rapidă a clasei de milionari la nivel global. Media de vârstă a clienților scade sub 45 de ani, iar în Asia chiar sub 30 de ani, cu o bază tot mai diversă și tânără de antreprenori. Aproximativ 50% dintre cumpărători dețin cel puțin cinci mașini, iar cei din gama de top chiar zece.
Compania menține producția la un nivel redus pentru a păstra exclusivitatea și urmărește să își extindă baza de clienți în rândul femeilor, unde SUV-ul Urus atrage tot mai multe cumpărătoare, sprijinite de inițiative precum evenimentele „She Drives a Lambo”.