- Kering raportează o scădere de 15% a vânzărilor, cu un declin de 25% la Gucci, scrie CNBC.
- Luca de Meo devine CEO și aduce speranțe de revitalizare.
- Kering încearcă să reîmprospăteze imaginea Gucci cu noi colecții.
Kering, proprietarul Gucci, raportează o scădere a vânzărilor de 15% față de anul trecut pentru al doilea trimestru, ce atinge 3,7 miliarde de euro (4,27 miliarde de dolari), sub estimările analiștilor care prognozează 3,96 miliarde de euro. Vânzările la Gucci, care de obicei generează aproape jumătate din veniturile grupului, scad cu 25% și ajung la 1,46 miliarde de euro, scrie CNBC.
Advertisment
Care sunt perspectivele CEO-ului François-Henri Pinault?
François-Henri Pinault, președintele și CEO-ul Kering, recunoaște că rezultatele financiare sunt sub așteptările companiei, dar subliniază că eforturile recente de restructurare pun bazele pentru viitor. În ciuda contextului economic și geopolitic incert, Kering continuă să-și urmeze strategia de creștere pe termen lung.
Care sunt problemele pe piețele internaționale?
Vânzările scad pe toate piețele majore, cu o performanță mai slabă în Japonia și Asia Pacific. Potrivit analiștilor, cele două piețe cheie ale Kering, China și Statele Unite, sunt sub presiune, ceea ce afectează negativ rezultatele financiare ale grupului.
Titlurile zilei
Care sunt provocările pieței și perspectivele pentru acțiuni?
Acțiunile Kering scad cu 8% față de anul trecut, ceea ce reflectă îngrijorările investitorilor cu privire la capacitatea companiei de a-și reveni dintr-o perioadă de vânzări slabe.
În contextul acestei scăderi, numirea lui Luca de Meo ca nou CEO în iunie aduce o speranță pozitivă. Totuși, viitorul CEO se confruntă cu provocări semnificative din cauza incertitudinilor economice și a tarifelor americane.
Care sunt provocările imaginii brandurilor?
Revigorarea imaginii brandului Gucci devine esențială pentru viitorul Kering, în contextul în care noile taxe și scăderea cererii afectează compania. Analiștii susțin că o soluție ar putea veni prin lansarea unor colecții inovative, încă din septembrie, sub conducerea noului director artistic, Demna Gavasa. Lansarea completă a noii colecții Gucci este așteptată pentru ianuarie 2026.
Care sunt dificultățile în fața prețurilor și cerințelor pieței?
Conform analiștilor, una dintre marile provocări pentru Kering este dorința consumatorilor pentru produsele brandurilor sale, care nu au aceeași putere de atracție ca branduri de lux precum Hermès. Astfel, Kering trebuie să regândească strategiile de preț și marketing pentru a atrage un public larg, fără a îndepărta consumatorii tradiționali.