• Compania care a devenit Jaguar a fost fondată în 1922.
  • În prezent, Jaguar se definește prin SUV-urile sale.
  • Inițial, compania a fost un producător de atașuri pentru motociclete, scrie Robb Report.

Compania s-a numit SS Cars, inițial un producător de atașuri pentru motociclete, înainte ca o altă iterație a companiei să producă un automobil cu numele Jaguar în 1935, scrie Robb Report.

Compania a adoptat numele Jaguar în 1945, când a început să se concentreze pe mașini sport propulsate de un motor cu șase cilindri în linie proiectat înainte de război.

Iată 8 lucruri de știut despre acest constructor auto cu istorie:

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

SS Cars a fabricat prima versiune a SS Jaguar în 1935 și SS Jaguar 100 în 1936

Stilul, atât atunci cât și acum, este cât se poate de clasic, deși SS Jaguar 100 a fost mai târziu succedat și eclipsat de XK120 în 1948. Printre primii proprietari se număra Clark Gable.

Jaguar C-Type a fost prima mașină care a avut o medie de 100 MPH la Le Mans

Acest lucru s-a întâmplat la ediția din 1953 a cursei de anduranță, când a terminat pe primul loc, la doi ani după ce a câștigat în 1951, când a înregistrat o medie de 93 km/h în cursa de 24 de ore. Jaguar a construit inițial 53 de exemplare C-Type. Doar 43 au fost destinate clienților privați, iar celelalte 10 au fost destinate curselor.

Nici Jaguar D-Type nu a fost mai prejos

D-Type, la fel ca și C-Type, a fost creat pentru curse și, la fel ca și C-Type, a avut un mare succes. A câștigat Le Mans în ani consecutivi, din 1955 până în 1957.

Jaguar MK II a fost un sedan sport de volum care a dat tonul

Mantra din spatele modelului Mark 2 a fost „grație, spațiu, ritm”, iar acesta le-a oferit pe toate trei într-un anumit stil și a dat tonul pentru viitorul mărcii dincolo de exploatările sale în curse. În prezent, un Mark 2 poate fi cumpărat pentru un preț de cinci cifre.

E-Type rămâne cel mai bun Jaguar

Jaguar E-Type a intrat în colecția permanentă a Muzeului de Artă Modernă în 1996.

Jaguar XJ220 a fost pentru scurt timp cea mai rapidă mașină de serie din lume

Viteza sa maximă de 218 mph a fost initial planificată pentru 220 mph, de unde și numele XJ220. A stabilit un record pe turul de circuit la Nürburgring. A fost mai rapid decât un Ferrari F40 de la zero la 100 mph. În cele din urmă au fost produse doar 282 de XJ220.

Jurnaliștii auto au fost un pic supărați de XK

Jaguar a fabricat XK din 1996 până în 2014 în două generații, cea de-a doua a debutat în 2005, iar producția a început în 2006. Reacția la aceasta din urmă, nu a fost în totalitate pozitivă. XK a reprezentat în mare măsură o epocă a Jaguar în care compania se afla între ceea ce era și ceea ce avea să devină.

F-Pace a fost primul SUV de la Jaguar

F-Pace de la Jaguar a devenit cel mai bine vândut Jaguar la nivel mondial. A făcut parte dintr-un val de SUV-uri de lux care nu s-a oprit de la producătorii cu rădăcini adânci în cursele de mașini și care, în zilele noastre, îi include pe cei de la Aston Martin, Lamborghini și Ferrari. F-Pace devine puțin cam lung, dar probabil că va fi ținut minte ca o mașină care a salvat viitorul Jaguar.