- Prin brandul Mori, Ioana își propune să elimine eticheta negativă asociată acestui preparat tradițional și să-l transforme într-un desert apreciat de toate generațiile.
- Ioana a adaptat rețeta de familie, cu ingrediente ecologice, precum lămâi confiate bio și extracte naturale de portocale.
- Ioana își dorește ca Mori să devină un simbol românesc, asemănător tiramisu-ului pentru italieni, și lucrează la soluții logistice pentru distribuție.
Ioana Mihai a creat brandul de colivă Mori şi vrea să schimbe eticheta negativă pusă acestui desert.
Advertisment
„Îmi plăcea foarte mult coliva şi mi se părea nedrept că trebuie să aştept o înmormântare sau un parastas să pot să mă bucur de dulcele meu preferat.”, o spune Ioana Mihai, pentru ZF.
Cu experienţă din publicitate, Ioana Mihai a pornit pe drumul antreprenoriatului în 2024, prin crearea brandul de colivă Mori – colive de viaţă.
Titlurile zilei
El ajunge la clienţi prin alte businessuri din domeniul HoReCa, prin social media, dar şi prin aplicaţia Tazz.
Planurile fondatoarei urmăresc deschiderea unei locaţii fizice
„Reţeta e clasică. Am luat-o din familie, de la mama, care a luat-o de la bunica şi am îmbunătăţit-o, am adus variante ale ingredientelor care sunt mai moderne. Adică în loc de lămâie rasă este o lămâie confiată bio, este un extract pur de portocale şi de lămâie, astfel încât gusturile sunt mai rafinate, mai ecologice şi mai diferite. Există diverse tipuri de reţete de fierbere, iar coliva este preparat tradiţional, ne rămâne în minte gustul aşa cum am mâncat-o prima oară când eram copii. Gen Z, targetul cel mai tânăr comercial, este foarte interesat de acest produs pentru că e ceva interesant, local, dar modernizat. Mulţi dintre ei nu ştiau ce este coliva pentru că au trăit la oraş, poate nu au fost atât de implicaţi în ritualuri bisericeşti”, adaugă ea.
Ioana crede că prin faptul că brandul se găseşte la mai mulţi parteneri a ajuns astfel la clienţi mai uşor, iar acum are cereri de la alte businessuri din ţară, din Braşov, Craiova, Iaşi, Timişoara, pentru a trimite produsele. Încă nu a găsit o posibilitate logistică pentru distribuţie, dar este un plan pentru anul 2025.
„Aş vrea ca brandul Mori să ajungă un unul reprezentativ pentru România, să aibă tracţiunea de a duce coliva la statutul de desert asociat unei culturi. Aşa când ne gândim la italieni şi ne amintim de tiramisu, aşa aş vrea să fie coliva pentru români”.
Care a fost investiția?
„Am câștigat 10.000 euro la Lion’s Dream si am folosit suma drept co-finanțare pentru Start Up Nation. Tot procesul a durat foarte mult (încă durează), dar am obținut o finanțare nerabursabilă de încă 200.000 lei. I-am investit în echipamente de producție, digitalizare si sustenabilitate, așa cum cerea programul.”
Desertul este produs în laboratorul propriu din Capitală.