Inspectorii ANPC au dat amenzi de 5,5 milioane de lei în urma controalelor în cele peste 300 de magazine Mega Image. De asemenea, au închis temporar 20 de unităţi pe o perioadă cuprinsă între 6 luni şi un an.

Inspectorii ANPC au dat amenzi de 5,5 milioane de lei în urma controalelor în cele peste 300 de magazine Mega Image. De asemenea, au închis temporar 20 de unităţi pe o perioadă cuprinsă între 6 luni şi un an.

„Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) desfăşoară, de la începutul lunii octombrie, o amplă serie de verificări la magazinele unuia dintre cele mai importante lanţuri de retail din România, Mega Image. Acţiunile fac parte dintr-o tematică naţională de control, care le urmează pe cele dedicate, de-a lungul anului, lanţurilor de magazine Lidl – unde au fost controlate 265 de locaţii, din peste 300, la noi în ţară – şi Penny – cu 256 de locaţii, din 306 existente în România. Până în acest moment, în perioada 7-19 octombrie 2022, comisarii ANPC au controlat 305 magazine, din peste 800 deţinute de Mega Image, în România, la care se adaugă şi unul dintre depozitele lanţului, din judeţul Ilfov”, potrivit unui comunicat de presă.

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Potrivit sursei citate, în urma neregulilor constatate, au fost aplicate amenzi contravenţionale în cuantum de circa 5,5 milioane lei, a fost decisă oprirea definitivă de la comercializare a unor produse alimentare neconforme în valoare de aproximativ 170.000 lei, oprirea temporară de la comercializare pentru produse alimentare în valoare de 175.000 lei.

De asemenea, inspectorii ANPC au propus închiderea temporară a unităţii pe o perioadă de cel mult 6 luni pentru 12 locaţii şi închiderea temporară a unităţii pe o perioadă cuprinsă între 6-12 luni pentru 20 locaţii.

„Impactul social în viaţa consumatorilor, pe care îl are fiecare dintre marile lanţuri de magazine, ţine, bineînţeles, de dimensiunea reţelei acestora. Pentru a putea stabili dacă ne confruntăm sau nu cu o practică generalizată, am hotărât să verificăm cel puţin două treimi dintre punctele de lucru la nivelul fiecărui operator economic. Nu înţeleg ce înseamnă obişnuit sau neobişnuit, atunci când se face referire la numărul acţiunilor de control. Deja două dintre lanţurile comerciale verificate se arată a fi mai tare vătămate de numărul acţiunilor decât de abateriile depistate. Nu există nicio restricţie legală legată de numărul controalelor. Mai mult, au fost verificate şi depozitele acestor operatori economici unde, de asemenea, au fost depistate nereguli. Am prefera ca cei sancţionaţi să înţeleagă să pună produse de calitate la dispoziţia consumatorilor, în locul celor neconforme, plecând de la legumele şi fructele comercializate, până la produsele congelate cu prea multă gheaţă, comerciaizate la preţ de produs normal. Sunt convins că fiecare dintre consumatori înţelege că ceea ce facem este numai în interesul acestora, iar numărul mic al operatorilor economici în raport cu milioanele de cetăţeni arată că aşa trebuie să procedăm”, spune Horia Constantinescu, preşedintele ANPC.

Printre cele mai importante abateri de la lege constatate de comisarii ANPC, s-au numărat comercializarea de legume şi fructe cu modificări organoleptice sau cu deficienţe de calibru, comercializarea unor produse alimentare cu modificări organoleptice, utilizarea unor vitrine sau lăzi frigorifice neigienizate sau deteriorate cu rugină, insecte moarte, vopsea exfoliată, acumulări de apă şi reziduuri, praf şi grăsime sau cu strat gros de gheaţă, cu chedere neigienizate cu strat evident de impurităţi, praf şi resturi alimentare sau rupte şi lipite cu bandă adezivă, cu geamul crăpat sau cu balamale şi şuruburi ruginite.