• Nissan și Honda sunt în discuții despre o posibilă fuziune, ce poate crea o companie japoneză evaluată la 52 miliarde de dolari, scrie Reuters.
  • Noua companie poate avea o producție anuală de 7,4 milioane de vehicule și resursele necesare pentru a investi în tehnologii și a combate rivalii chinezi.
  • Fuziunea poate include și analiza integrării Mitsubishi Motors, în care Nissan deține 24% dintre acțiuni.

Nissan și Honda sunt în discuții preliminare pentru o fuziune care ar crea o companie japoneză evaluată la 52 de miliarde de dolari, conform unor surse anonime din partea ambelor companii, scrie Reuters.

Compania ar putea deveni al treilea mare producător auto din lume după Toyota și Volkswagen. Această mișcare este o posibilă reacție la scăderea vânzărilor și la competiția tot mai mare din partea companiilor chineze și Tesla.

Cum s-a ajuns la această fuziune?

În martie, cele două companii stabilesc un parteneriat pentru a dezvolta vehicule electrice, dar problemele financiare ale Nissan cresc nevoia unei colaborări mai strânse.

Titlurile zilei

ATINGE BCE OBIECTIVUL DE 2%?
CÂT COSTĂ MASA DE CRĂCIUN?
ALBANIA INTERZICE TIKTOK
PIB-UL MARII BRITANII STAGNEAZĂ ÎN T3
ROBOR LA 3 LUNI STAGNEAZĂ LA 5,91%
CINE E CRIN ANTONESCU?

În noiembrie, Nissan anunță un plan de reducere a costurilor de 2,6 miliarde de dolari, care include eliminarea a 9.000 de locuri de muncă și scăderea cu 20% a capacității globale de producție.

Companiile iau în considerare și o colaborare cu Mitsubishi Motors, în care Nissan deține 24% dintre acțiuni. Discuțiile includ și opțiunea creării unei societăți holding, cu scopul de a combina tehnologii și resurse pentru a susține progresul în domeniul mobilității electrice.

Care este reacția pieței la această fuziune?

În urma speculațiilor despre fuziune, acțiunile Nissan înregistrează miercuri o creștere de 22% la Tokyo, în timp ce acțiunile Honda scad cu 2,3%. Acțiunile Mitsubishi cresc cu 13%.

Capitalizarea de piață a Honda este de aproximativ 44 de miliarde de dolari, iar cea a Nissan de 10 miliarde de dolari după recentul impuls al prețurilor. Astfel, fuziunea poate depăși acordul Fiat Chrysler-PSA de 52 de miliarde de dolari din 2021, care a dus la crearea Stellantis.