• Grupul Schwarz preia majoritar compania românească La Cocoș, cu aprobările necesare, iar angajații rămân în echipă, scrie ZF.
  • Colaborarea vizează creșterea afacerii prin schimb de experiență și menținerea unei oferte atractive.
  • La Cocoș depășește în 2024 cifra de afaceri de 1,18 miliarde lei și extinde rețeaua cu magazine noi în mai multe orașe.

UPDATE

Grupul german Schwarz, care deține Lidl și Kaufland și are afaceri anuale de 175 miliarde de euro, preia 70% din businessul retailerului român La Cocoș. Fondatorul Iulian Nica păstrează 30% din acțiuni, conform ZF.

Astfel, fondurile de investiții Morphosis Capital și CEECAT, împreună cu BERD, ies din afacere la doar câteva luni după ce intraseră în acționariat.

Iulian Nica rămâne la conducerea companiei și anunță extinderea conceptului La Cocoș nu doar în România, ci și în Europa și menține intactă identitatea brandului, inclusiv formatul magazinelor, politica de prețuri și echipa actuală.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Grupul german Schwarz, care deține lanțurile Kaufland și Lidl, intenționează să preia majoritatea acțiunilor companiei românești La Cocoș, tranzacția este supusă aprobărilor autorităților, inclusiv Consiliului Concurenței din România, conform ZF.

Ce spune Christian Groh, președinte, consiliului de administrație Schwarz Corporate Solutions?

„Compania La Cocoş a dezvoltat un model de afaceri impresionant şi are un potenţial de creştere semnificativ. Prin schimbul de cunoştinţe şi experienţă, dorim să învăţăm unii de la alţii şi să ducem împreună mai departe povestea de succes a companiei”, spune el.

BERD și fondurile ies din companie și La Cocoș atinge 1,18 mld. lei

Fondurile de investiții BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital, care sunt acționari în La Cocoș, ies din companie odată cu această tranzacție, iar Iulian Nica rămâne implicat o perioadă.

La Cocoș este lansat în 2014 și raportează în 2024 o cifră de afaceri de 1,18 miliarde lei, în creștere cu 20,7% față de anul precedent și devine primul retailer român care depășește pragul de un miliard de lei. Rețeaua cuprinde patru magazine mari în Ploiești, București și Brașov, iar expansiunea continuă cu deschiderea unor noi unități în Craiova, Pitești și Arad.