• GM importă temporar baterii din China pentru noul Chevrolet Bolt EV, până produce baterii low-cost în SUA, potrivit WSJ.
  • Tarifele ridicate pentru bateriile chinezești sunt compensate de eliminarea creditului fiscal federal pentru EV-uri.
  • CATL este lider mondial pe piața bateriilor LFP, cu aproape 38% cotă și 190,9 GWh produse în prima jumătate a anului.

General Motors importă temporar baterii de putere din China pentru unul dintre vehiculele sale electrice accesibile, în ciuda tarifelor ridicate impuse de Statele Unite. Această măsură alimentează a doua generație a modelului Chevrolet Bolt EV. Surse apropiate situației declară pentru Wall Street Journal că bateriile le furnizează compania chineză CATL.

Care sunt durata și scopul importurilor?

Importurile durează aproximativ doi ani, timp în care General Motors, împreună cu partenerul său sud-coreean LG Energy Solution, dezvoltă capacități interne pentru producerea bateriilor low-cost în SUA.

Noua generație Bolt EV iese de pe linia de asamblare în fabrica GM din Fairfax, Kansas și urmează să fie disponibilă pe piață în 2026.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

Care e strategia GM cu privire la producția internă?

General Motors subliniază că această colaborare cu furnizori străini este o soluție temporară. Compania intenționează să producă baterii cu cost redus pe bază de chimie fosfat de fier litiu (LFP) în propriile facilități.

Un purtător de cuvânt al GM explică că, pentru a rămâne competitiv, producătorii auto americani depind de furnizori externi pentru bateriile LFP și continuă să le importe temporar pentru modelele mai accesibile.

Care e gama actuală de modele electrice GM?

În prezent, General Motors oferă 12 modele electrice, cu prețuri care variază între 35.000 de dolari pentru Chevrolet Equinox EV și 130.000 de dolari pentru Cadillac Escalade IQ. Toate aceste modele sunt echipate cu baterii fabricate în SUA.

Care e contextul pieței bateriilor EV?

Bateriile LFP și cele cu litiu ternar sunt cele mai utilizate pentru vehicule electrice. Bateriile LFP costă mai puțin, dar au o densitate energetică mai mică. Pe piața globală, CATL și BYD domină segmentul bateriilor LFP, în timp ce producătorii japonezi și sud-coreeni se concentrează pe bateriile cu litiu ternar.

Care e impactul tarifelor și politicilor SUA?

Din cauza războiului comercial inițiat de administrația Trump, bateriile chinezești importate în SUA sunt supuse unor tarife ridicate, care ajung până la 80%. Totuși, în contextul eliminării creditului fiscal federal de 7.500 de dolari pentru vehiculele electrice, care are loc luna viitoare, strategia GM devine mai acceptabilă.

Care e poziția CATL pe piața globală?

CATL este cel mai mare producător mondial de baterii de putere, cu o cotă de piață de aproape 38% și un volum de producție de 190,9 GWh în prima jumătate a anului curent, conform datelor firmei sud-coreene de cercetare SNE Research.