Gaming-ul tradițional VS. Play2Earn este următoarea dilemă a WEB3. Pe de o parte există studiouri precum Ubisoft, Epic Games sau EA Sports care au integrat sau vor să integreze NFT-urile în jocurile lor fără prea mult succes, dar cu multe controverse din partea comunității care refuză să accepte o schimbare într-o industrie care, în 2021, valora aproximativ 175 de miliarde de dolari.
Advertisment
De cealaltă parte a baricadei stau companii precum Sandbox, Decentraland sau Axie Infinity, care par să joace după propriile reguli, dar se bucură de susținerea comunității cripto. Amy Wu, head of ventures la FTX spune că situația nu este atât de neagră pe cât pare și că istoria se repetă.
“Cred că urmează același drum pe care l-au parcurs jocurile gratuite pentru telefon. Pe de o parte va exista mereu un segment care nu va crede în concept. Este vorba despre a converti comunitatea dezvoltatorilor de jocuri, iar apoi comunitatea gamer-ilor. O mulțime de oameni din industria gaming-ului s-au gândit la asta și au privit înapoi la revoluția mobile-gaming-ului pentru a determina cum va decurge situația mai departe.”, a povestit Amy Wu, head of ventures FTX.
Titlurile zilei
Întrebarea rămâne: Care este diferența dintre gaming-ul tradițional și cel Play2Earn? În mare, controlul. În Play2Earn creatorii jocului nu te pot lăsa fără activele pe care le-ai câștigat prin timpul petrecut în rețea nici măcar dacă jocul este șters complet. De ce? Sunt stocate în blockchain.
În același timp, ești și plătit pentru timpul pe care îl petreci în joc. În 2021, la nivel mondial au fost petrecute peste 200 de mii de ore doar în GTA 5 și alte peste 100 de mii de ore în jocuri precum League Of Legends sau Fortnite. Dacă petreci atât de mult timp într-un joc, de ce să nu faci și niște bani din asta?
“Dacă devine pur și simplu o metodă prin care tu să câștigi un venit, s-ar putea să nu mai ai același grad de enjoyment. Ceea ce înseamnă foarte multe sacrificii, înseamnă foarte mult timp dedicat, se intră în zona aceea de grinding.
Dar hai să ne uităm cine va face asta. O să facă asta persoane din sudul economic mondial, din țări mai puțin avantajate, din țări în curs de dezvoltare, care de multe ori altă șansă nu aveau în societate.”, a povestit Adrian Stratulat, project manager Ludo.
Conceptul de Play2Earn este inspirat din jocuri clasice precum Runescape sau World Of Warcraft. Ambele sunt jocuri create la începutul anilor 2000, dar care au reușit să demonstreze utilitatea economiei din joc. Second Life este un alt exemplu de strămoș al Metaverse-ului care a popularizat utilizarea activelor digitale cu un corespondent în lumea reală. Asta cu mai bine de 10 ani înainte de jocuri precum Axie Infinity, cu o capitalizare de 4,9 miliarde de dolari și The sandbox, cu 4,5 miliarde de dolari.