• EY și WRC evidențiază reziliența retailului și nevoia de modele noi pentru creștere sustenabilă.
  • Retailerii prioritizează extinderea serviciilor, restructurarea, tehnologia și parteneriatele.
  • Liderii recomandă curaj, inovație și focus pe profitabilitate pe termen lung.

EY și World Retail Congress realizează un studiu care analizează reziliența sectorului de retail și perspectivele sale de creștere. Studiul subliniază nevoia unor modele de business noi pentru a prospera în condițiile economice actuale.

Care sunt domeniile prioritare pentru creștere?

Liderii din retail identifică șase direcții esențiale pentru accelerarea creșterii. Prima vizează valorificarea activelor existente pentru a extinde serviciile B2B prin folosirea infrastructurii, competențelor și bazei de clienți pentru a crea noi surse de venit în întreg lanțul de aprovizionare.

A doua direcție presupune remodelarea spațiilor fizice și digitale pentru a oferi mai multe servicii, întrucât magazinele fizice rămân esențiale și sunt transformate în centre comunitare, puncte de ridicare a comenzilor sau spații pentru servicii de închiriere, revânzare și reparații.

Titlurile zilei

Averile miliardarilor cresc accelerat
CE URMEAZĂ PE BVB?
Memecoins exploatează tragedia lui Charlie Kirk
Aurul scade cu 0,5% la 3.671 dolari pe uncie
DRUID AI OBȚINE 32 MIL. DOLARI FINANȚARE

În sectoarele alimentare și farmaceutice, integrarea serviciilor de sănătate oferă oportunități suplimentare.

Cum trebuie optimizat portofoliul?

O a treia prioritate este restructurarea activității prin cedări de active neperformante și achiziții strategice, pentru a crește performanța și a elibera capital pentru investiții.

Aproape jumătate dintre directorii generali intenționează să vândă active problematice, iar fuziunile și achizițiile se planifică de peste jumătate dintre aceștia, cu scopul de a accesa tehnologii noi, capacități suplimentare și integrare verticală.

Cum trebuie utilizată tehnologia?

Tehnologia reprezintă un pilon fundamental pentru eficientizare, îmbunătățirea experienței clienților și susținerea noilor modele de business. Cheltuielile pentru tehnologie rămân protejate în bugete, iar inteligența artificială joacă un rol crucial, atât prin integrarea în infrastructura existentă, cât și prin dezvoltarea de noi aplicații tehnologice.

Care e importanța investițiilor în oferte noi?

Retailerii valorifică activele existente și investesc pentru a-și extinde sau diversifica portofoliul către domenii complet noi, precum tehnologia, media, sănătatea, imobiliarele sau serviciile financiare și creează astfel noi direcții de creștere.

Care sunt modelele operaționale noi?

Ultima direcție se referă la explorarea parteneriatelor pentru a susține noi modele de afaceri și a optimiza operațiunile. Platformele online specializate în comandarea și livrarea alimentelor extind agresiv activitatea în domeniul alimentar și al comerțului cu amănuntul și valorifică infrastructura logistică și tehnologică pentru a diversifica veniturile și a răspunde cererii în schimbare.

Care sunt perspectivele liderilor sectorului?

Malin Andrée, lider EY pentru retail în Europa și regiunea Nordică, subliniază că, în ciuda incertitudinilor, schimbările aduc oportunități ce cer curaj și inovație. Optimismul și reziliența liderilor din retail definesc sectorul.

Ian McGarrigle, președintele World Retail Congress, remarcă faptul că retailerii explorează cu succes modele alternative de business, precum revânzarea, închirierea, serviciile de sănătate și logistică, dar că acestea încă se confruntă cu provocări legate de scalare și generarea unor venituri semnificative.

El recomandă un focus pe profitabilitate și creștere sustenabilă, prin dezvoltarea progresivă a capacităților și integrarea graduală a noilor modele pe termen lung.