Amendă pentru cel mai mare jucător din retailul online local: eMAG a fost sancţionat de ANPC cu 50.000 de lei pentru pacticile de Black Friday.

eMAG a fost sancţionat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei, pentru că nu a respectaat prevederile legale legate de comerul online cu ocazia evenimetului de cumpărături Black Friday.

Comandamentul Special Black Friday, structura creată în acest an de ANPC, a controlat platforma operatorului economic Dante Internaţional SA (www.emag.ro), după aceeaşi metodă, prin accesarea site-ului, pentru verificarea respectării prevederilor legale la comerţul online (reduceri, promoţii).

Titlurile zilei

CARE-I IMPACTUL ECONOMIC?
COPIII SEPHORA FAC DEZASTRU

Comisarii ANPC au constatat următoarele abateri:

1. Pe pagina de prezentarea a produselor, lângă preţul de referinţă (“preţul tăiat“) la care se aplică reducerea, prin apropierea cursorului mouse-ului de litera (i) apare mesajul: “Preţul tăiat este cel mai mic preţ la care a fost vândut produsul în ultimele 30 de zile“, neexistând nicio altă informaţie care să prezinte durata promoţiei (reducerii), respectiv data de început a acesteia.

2. Din analiza documentaţiei prezentate de operatorul economic privind evoluţia preţurilor, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii, pentru produsele verificate, coroborat cu constatările de mai sus, a rezultat faptul că omiterea informaţiei privind data aplicării reducerii este de natură să creeze confuzie şi dificultate în verificarea celui mai mic preţ la care sunt vândute produsele, în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de aplicarea reducerii.

Ca atare, operatorul economic a fost sancţionat cu amendă contravenţională în valoare de 50 000 lei, arată un comunicat al ANPC.

De asemenea, comisarii ANPC au propus dispunerea măsurii de încetare a practicii comerciale incorecte a operatorului economic.

Într-un comunicat, compania anunţă că aspectele sesizate de ANPC privind afişarea perioadei campaniei au fost rezolvate prompt, iar clienţii nu au fost afectaţi. „Am pus la dispoziţia autorităţilor în mod transparent informaţiile necesare privind organizarea campaniilor promoţionale la eMAG.

De asemenea, ANPC a verificat zeci de preţuri din cadrul campaniei Black Friday dar şi din alte promoţii şi nu a constatat nicio abatere privind aplicarea reducerii conform legii, la cel mai mic preţ din ultimele 30 de zile.

În plus, ca o dovadă suplimentară de transparenţă, am construit un ghid de marcaje şi caracteristici ale produselor, care este public şi poate fi accesat de oricine pe pagina noastră de informaţii, sau printr-o simplă căutare pe eMAG”, spune compania.