• Brandul internațional libanez Em Sherif Café vine în România/2026.
  • Em Sherif Café deschide un restaurant în cadrul Marketta Food Hall.
  • Marketta Food Hall are o suprafață de 6.000 de metri pătrați.
  • Marketta Food Hall are peste 2.000 de locuri.
  • Grupul Tomcat Hospitality are circa 45 de locații active în România.
  • Grupul Tomcat Hospitality are afaceri de 15 mil. euro în 2024.

Brandul internațional libanez Em Sherif Café vine în România, în 2026. Și deschide un restaurant în cadrul Marketta Food Hall, cel mai mare food hall din Europa de Est, din incinta One Gallery.

Ne bucurăm să anunțăm extinderea Em Sherif Café în România, o mișcare naturală în cadrul strategiei noastre de a aduce concepte gastronomice internaționale de top în piețele emergente, spune Cătălin Gheorghe, CEO și Fondator Tomcat Hospitality.

Bucureștiul are un public sofisticat, deschis la noi experiențe, iar acest parteneriat este un pas important în poziționarea orașului ca o destinație gourmet la nivel național și internațional, mai spune el.

Titlurile zilei

BNR menține dobânda-cheie la 6,5%
BET SCADE CU 1,55% ÎN ULTIMA SESIUNE
Apple prezintă CarPlay Ultra
Acţiunile etoro cresc cu aproape 30%
SAI Broker lansează ETF-ul BKBETETF
adrian sârbu: Eu votez antreprenorul

Ce spune Michelle Gheorghe, co-fondator și creative director la TomCat Hospitality?

Ce înseamnă extinderea Em Sherif Café în România și de ce ați ales acest brand specific?

„Em-Sheriff Café, originat din Beirut, este considerat unul dintre cele mai bune restaurante libaneze din lume. Brandul celebrează cultura libaneză prin preparate culinare autentice servite family style, într-un ambient care reflectă cultura lor, Orientul Mijlociu. Pentru Em-Sheriff, Bucureștiul este al 12-lea oraș în care lansează acest concept, alături de alte destinații culinare importante, precum Dubai, Paris sau Monaco.

În România, Em-Sheriff Café va fi inaugurat în anul 2026 în Marchetta Food Hall, amenajată în fosta fabrică Ford din București. Este foarte important să menționez acest spațiu. Este un spațiu-restaurant de One United Properties și operat de Tomcat Hospitality. Marchetta va deveni astfel cel mai mare Food Hall din Europa de Est, cu o suprafață totală undeva la 6.000 de metri pătrați și peste 2.000 de locuri.

Proiectul reunește branduri artizanale românești, dar și internaționale, fiecare cu un concept propriu. Prin crearea acestui hub culinar în zona Floreasca, Marchetta devine o destinație socială și gastronomică, cu un rol important în promovarea turismului culinar din România. Em-Sheriff este în mod natural primul pas în această direcție.

Acest brand aduce diversitate, rafinament și ridică standardele gastronomice locale, generând totodată interes internațional pentru știna culinară românească. Astfel, conectând România la o rețea internațională de excelență culinară, este o piesă cheie în misiunea noastră prin Marchetta de a redefini experiența culinară urbană într-un spațiu unic, elegant, accesibil și vibrant”, spune ea.

Cum poate deveni Bucureștiul și România per total o destinație culinară de top în Europa?

„Bucureștiul își dezvoltă deja, în paralel, mai multe atracții care au legătură directă cu industria ospitalității. Și aici nu vorbim doar de restaurante, vorbim și de hoteluri premium care se tot deschid, evenimente de fashion, de design. Avem practic toate ingredientele pentru a promova turismul. Se mănâncă bine, avem un design interior atent lucrat, o cultură a servirii în formare și o întreagă experiență gândită pentru turiști. În acest context, Marcheta are potențialul de a deveni un brand de sine stătător, care reflectă, într-un singur spațiu comun, potențialul culinar al țării și al oamenilor din industrie.

Va crea o comunitate și un flux constant de oameni care caută o experiență completă, fie că vorbim de întâlniri în timpul săptămânii, ieșiri cu prietenii sau mese în familie pe timpul weekend-ului, indiferent de momentul zilei. Deci, practic, Marcheta aduce un model nou în România. Este un spațiu comercial care devine în sine o destinație de experiențe. Food hall-ul este structurat cu mare atenție, fiecare operator este ales pentru identitatea, calitatea și relevanța sa pentru publicul actual.

Ne dorim o selecție care să completeze experiența, nu să concureze intern. Ne așteptăm la un flux mediu de peste 15.000 de persoane pe săptămână, cu vârfuri în weekend-uri și evenimente tematice recurente. Prezența unor branduri internaționale consacrate pe Em-Sheriff atrage alte branduri din aceeași ligă, dar cel mai important cu venirea Em-Sheriff vine și comunitatea lor, care caută aceeași calitate și autenticitate. Astăzi vine cineva în România pentru Em-Sheriff, dar mâine poate descoperi localurile din alte zone pietonale din București, care își lasă propria amprentă asupra preparatelor pe care le servește.

Din vorbă în vorbă, numărul total de vizitatori crește, iar operatorii locali își extind și ei comunitățile. Proiecte precum Marchetta trebuie susținute prin promovare internațională și printr-un efort comun de a educa publicul, de a susține operatorii locali și de a oferi training oamenilor din industrie la cele mai înalte standarde. Doar așa putem construi o identitate culinară relevantă”, continuă.